Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten skal begynne master-studie til høsten

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man være en best mulig kjæreste og støtte mens dama studerer?

Jeg vil ikke at hun skal føle at hun går glipp av noe...

Jeg føler at hun vil utvikle seg mye mens jeg gjør den samme "karrieren" jeg har i 5 år...

Kommer hun til å se seg videre om noen år, er det naturlig?

Det er kanskje min jobb å sørge for å stadig bli kjent med den personen hun vokser seg til å bli og ikke ta henne for gitt.

Jeg vil gjerne være delaktig, hjelpe henne å sørge for at hun fokuserer på å studere, og være en skulder hun kan hvile på. Vil også at hun skal feste med de i klassen, være den "flørtete", varme personen hun er og ha det gøy, og hvis hun ofrer noen tanker på meg som eventuelt ikke er med på moroa til tider, så er det ikke fordi hun føler hun må... Men fordi hun er glad i meg, og forplikter seg av egen vilje. Er det en urealistisk tanke?

For mange er det sikkert kjipt å ha kjæreste mens man studerer.

Hun sa hun skulle være "evig singel" men hun falt nå for meg likevel. Kanskje det burde lette på tankene mine. Jeg er hennes første kjæreste og jeg gir det jeg kan i et forsøk på å være den beste.

Hvis noen av dere hadde kjæreste under master-studie, hvordan fungerte denne dynamikken?

Anonymous poster hash: 7b714...39d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må legge fra deg tanken om at hun "går glipp av noe"

Studielivet er ikke synonymt med "knulle rundt".

For de fleste er det bare studie og god stemning. Såklart er det lettere å "være singel" mens man studerer fordi man møter mange nye og varierte mennesker, så sjansen for å finne noen er kanskje større.

Men hun fant deg først og er glad i deg, det endrer seg ikke bare fordi hun studerer. Vanskelig med avstand, men det er ikke for alltid. Sett av mye tid til hverandre i mellomtiden :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...