Gå til innhold

Hva er ditt favorittverktøy til webkoding?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikek bare at koden blir uryddig, jeg har ihvertfall opplevd at DW ødelegger for noen av asp-scriptene mine.

Deter mulig at det bare ere jeg som har helt mongo script, men jeg liker å ha litt kontroll med koden.

I tilegg er det veldig mye lettere å redigere på koden hvis den er litt oversiktlig satt opp.

Når du mener med at DW ødelegger coding din er fordi du ikke har haka på:

Never rewrite code In files with Extensions : .as, .asp osv..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DreamWeaver MX

- Bra code view.. (xhtml design kan du nesten bare glømme å bruke wysiwyg biten, absolute position og browser hacks liker ikke dwmx særlig godt.. :p)

- CSS støtten.. (selv om jeg helst skriver de for hånd..)

- Files - biten..

- var litt lettere å lære seg html med den der.. dra litt her og trykke litt der og se i code-view hva som hadde skjedd..

- hatt mx siden tidlig beta.. digg det!!

- koder cfm med dwmx.. og har ALDRI hatt problemet med at dwmx ødelegger koden min..

- code-biten i dwmx suger.. hehe :p (skal man kode cfm/php/asp/jsp koder man helst skjøl..)

btw.. har faktisk kjøpt og betalt for dwmx'en min.. :p

Notepad...

- when everything else fails.. go notepad..

Frontpage..

- 1 ting.. FÅ SLÆPPE M$ frontpage.. hehe..

ang ryddig og riktig kode..

- browserkompatibilitet..

- utrolig mye lettere å gå over gammel og ny kode (både html og server-side) og redigere ting hvis man har det ryddig..

Lenke til kommentar

Visual Studio .NET 2003...bruker det først og fremst fordi den er bra å kode asp.net med...

men Dreamweawer MX er mye bedre på HTML da...

Har vurdert mange ganger å gå (helt) over til Dreamweawer, men asp.net støtten er ikke fult så bra...

Lenke til kommentar

Dreamweaver 4 på jobb (får ikke lov til å oppgradere...) og Dreamweaver MX hjemme. Av samme grunner som nevnt opptil flere ganger i denne tråden.

Når jeg bruker Linux (koder sjelden websider da, men det hender...) bruker jeg Quanta Plus, fordi den er enkel og oversiktelig å bruke og har project (samme som "site" i Dreamweaver) og FTP-funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...