Gå til innhold

Hva er ditt favorittverktøy til webkoding?

Anbefalte innlegg

Det er ikek bare at koden blir uryddig, jeg har ihvertfall opplevd at DW ødelegger for noen av asp-scriptene mine.

Deter mulig at det bare ere jeg som har helt mongo script, men jeg liker å ha litt kontroll med koden.

I tilegg er det veldig mye lettere å redigere på koden hvis den er litt oversiktlig satt opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke helt feil kan dw skrive asp og, og de er det sansynlig at det modifisere koden din så den blir "riktig" for dw... Enda en grunn til ikke å bruke sånne programmer.

Lag en enkel liten side og åpne den i word. Skriv hei og lagre. Se om du kjenner igjen koden din :p

Lenke til kommentar
Lag en enkel liten side og åpne den i word. Skriv hei og lagre. Se om du kjenner igjen koden din :p

Akkurat d som er problemet, hvis man da skal gå inn å lage et script, som jeg liker best å kode selv, er det helt umulig å finne ut hvor det skal og alt går bare rett til ******..... nesten da :)

Lenke til kommentar
Egentlig så skjønner jeg dere ikke helt. Dere skal på død og liv ha et perfekt kode-oppsett, og bruker en hel del tid på dette. Jeg mener, så lenge siden virker til det den skal (browsere/oppløsning), så gir vel den besøkende en lang elg i hvordan koden ser ut, den besøkende ser jo ikke koden engang (så lenge du ikke heter enden, FuLu eller satyrium da).

Koden som FP genererer er vel forsåvidt ganske uryddig, men jeg finner da lett frem for å endre noe om det skulle være nødvendig. Har _aldri_ hatt problemer med fp-generert kode i noen browsere eller annet, da er jeg fornøyd.

Tja, kanskje jeg skal kalle det "yrkesstolthet"? ;) (Selv om det bare er en hobby.)

Lenke til kommentar
Mikke: hvis man er så 1337 at man kun trenger notepad ( :p ) så er det teit å betale masse penger/piratkopiere et tungt program man ikke tregner, Sammenligner det med å ha 4GB ram på en surfemaskin

Hehe, "Jeg skal _kun_ spille cs: holder det med 3.06GHz og Radeon 9800PRO?" :p

For å si det slik, så bruker jeg 98% kode-delen av DW. Fordelene er for eksempel farge på kodene, og den geniale css-støtten. Jeg opplever heller ikke DW som særlig tungt. Og hvis man formaterer en gang i måneden, kan man bruke DW helt gratis uten å piratkopiere. :cool:

Lenke til kommentar

synes det er litt rart å se at samtlige i denne posten bruker windows baserte programmer, hadde egentlig trodd at litt flere folk som driver mye med koding brukte *nix og at hardcore designere gikk for mac, men det er kanskje bare meg, uansett mitt yndlingsprogram til koding av absolutt alt mulig er og blir vim [www.vim.org]

Lenke til kommentar
synes det er litt rart å se at samtlige i denne posten bruker windows baserte programmer, hadde egentlig trodd at litt flere folk som driver mye med koding brukte *nix og at hardcore designere gikk for mac, men det er kanskje bare meg, uansett mitt yndlingsprogram til koding av absolutt alt mulig er og blir vim [www.vim.org]

Mac er vel forsåvidt best til slikt arbeid (design), men ikke til alt annet, og jeg bruker pcn min til alt annet as well, derfor er det nokså naturlig.

Lenke til kommentar

Notepad (for småtteri)

PHPdev for litt større ting og php. Når jeg trenger flere filer åpne osv.

Dreamweaver om jeg skal bruke en WYSIWYG.

Mozilla editoren dersom jeg skal lære noen å bruke en wysiwyg. (Den er jo gratis og ikke for ille)

Vim dersom jeg ikke er hjemme, eller det ikke er mine sider og jeg ikke gidder å laste ned sidene, endre dem og laste dem opp igjen. SSH er så mye enklere ;-) Synatx fargingen er egentlig ganske bra også, men det er jo et rimelig tungvindt program når jeg ikke kan flere kommandoer enn lagre, lukke og slette en linje... :-P

Liker best å kode for hånd - tvangstanker om valid xhtml tror jeg... :p

Dessuten blir det _akkurat_ sånn som jeg vil ha det. Det _går ikke_ med feks FP (som vi måtte bruke på skolen). Dreamweaver er bedre, men allikevel..

Lenke til kommentar

ser det ja. tror kanskje saken er den at det er flere wondows brukere i dette forumet enn mac.. uten at jeg har noe tall på det er det vel gjerne flere private som kjører windows enn mac. de som virkelig satser har vel gjerne mac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...