Gå til innhold

Hva er ditt favorittverktøy til webkoding?

Anbefalte innlegg

Hva er ditt favorittverktøy til webkoding?

Legg gjerne ved en begrunnelse og lenke til programmet.

Personlig bruker jeg TextPad. Synes det er greit med litt farger for å skille tagger og for lettere å finne frem i koden. Dessuten har den et greit system for å ha flere filer åpne samtidig i det samme vinduet hvis dere skjønner hva jeg mener.

Textpad download

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selvfølgelig mener jeg ikke programmet MS Notepad når jeg sier notepad, men en oppgradert klone med bedre funksjoner - context. Savner faktisk en bedre angrefunksjon der og

Mikke: hvis man er så 1337 at man kun trenger notepad ( :p ) så er det teit å betale masse penger/piratkopiere et tungt program man ikke tregner, Sammenligner det med å ha 4GB ram på en surfemaskin

Endret av enden
Lenke til kommentar
litt enig med enden. Dreamweaver er et bra program som jeg bruker masse, men noe av kodinga kan bli helt mongo.

Jeg sier at dreamweaver er fint til å lage utgangspunktet og designet i, og så forsetter jeg med notepad, eller noe lignende

det er noke som heiter "Code view" i DW da, holder litt bedre styr på kodene dine der enn i notepad ;)

Lenke til kommentar

Egentlig så skjønner jeg dere ikke helt. Dere skal på død og liv ha et perfekt kode-oppsett, og bruker en hel del tid på dette. Jeg mener, så lenge siden virker til det den skal (browsere/oppløsning), så gir vel den besøkende en lang elg i hvordan koden ser ut, den besøkende ser jo ikke koden engang (så lenge du ikke heter enden, FuLu eller satyrium da).

Koden som FP genererer er vel forsåvidt ganske uryddig, men jeg finner da lett frem for å endre noe om det skulle være nødvendig. Har _aldri_ hatt problemer med fp-generert kode i noen browsere eller annet, da er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Har _aldri_ hatt problemer med fp-generert kode i noen browsere eller annet, da er jeg fornøyd.

Den kjøper jeg ikke helt, men ellers er jeg enig med deg. Det er som sagt bare noen av oss som har disse tvangstankene om riktig kode. Hvis jeg vinkler det litt anderledes så er det jævlig surt å prøve å hjelpe deg med noe da koden din ikke er lesbar :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...