b0tus Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Hei. Er det noen fin måte å koble ut en jordfeilbryter som uler 1 gang i halvtimen å gir seg etter litt? Hadde en elektriker over for å fikse noe så nå har vi 2 sånne. Den ene uler og den andre er stille . Begge fungerer men den ene piper litt som den selv vil..? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Kort sagt, nei. Prøv å skru av strømmen til den og på igjen, eller reset. Ser for meg ut som en jordfeilvarsler, og ikke bryter. Ville anbefalt en overhaling i skapet og fjernet jordfeilvarsler og satt inn kombivern på alle kurser. Ved eventuell feil så vil du da i hvert fall vite hvilken kurs det gjelder. De piper heller ikke, men de bryter strømmen. Jordfeilvarsler er utdatert. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Jordfeilvarsling er ikke utdatert. Det brukes blant annet i medisintekniskeområder (sykehus, universitetet, legekontor, tannlege osv) og andre steder hvor det er behov for at anlegget ikke stopper drift / tåler drift stans ved første jordfeil. Dette skal da gi bruker tid til å avbryte det man holder på med å kontakte teknisk personell for utbedring av feil. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 La meg rette litt på det; jordfeilvarsler i privatbolig er utdatert. Noe jeg tar for gitt at er tilfellet her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå