Gå til innhold

Teknologibytte for varslerne ga bedre resultater: I dag uler flyalarmen igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så får vi håpe at et angrep ikke kommer kl 12.  :confused:

Ellers  har jeg forstått det slik at hylingen skulle bety : "Viktig melding, lytt på radio". Da burde man også under øvelse ha en melding i radio at "dette kun er en øvelse"; slik at folk fikk øvelse i å ta i bruk meldingen.   Nå fungerer hylingen som falskt rop om ulv, og virker mot sin hensikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror disse alarmene er svært viktige selv om det kommer systemer basert på mobilteknologi. Mobiltelefoner gir varsler hele tiden, som normalt ikke er kritiske, og blir derved ignorert.

Tyfonene varsler alle, uavhengig av om de sover; er på møte, jobb, kino, mv. eller av andre årsaker ikke kan bruke mobilen.

Men mobil er et godt supplement for å gi rask, og potensielt livsviktig, tilleggsinformasjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vel ikke lenger mange bomberom å søke tilflukt i. Men vi kan jo rømme til fjells.

Og det ryktes at neste krig vi får blir en borgerkrig....og da tør jeg i hvertfall ikke oppsøke bomberom..

Men det kan jo i alle fall være greit å få en beskjed om nårtid alt går til H.....

Så send en kort sms, eller gi beskjed via DABradio (Blir meldinga sendt på en spesiell kanal eller kan jeg holde meg på "radio rock" ?) Får bare håpe at det ikke er "fienden" som sender en nasjonal luremelding for å samle oss som anna kveg..

Lenke til kommentar

Jeg tror disse alarmene er svært viktige selv om det kommer systemer basert på mobilteknologi. Mobiltelefoner gir varsler hele tiden, som normalt ikke er kritiske, og blir derved ignorert.

Tyfonene varsler alle, uavhengig av om de sover; er på møte, jobb, kino, mv. eller av andre årsaker ikke kan bruke mobilen.

Men mobil er et godt supplement for å gi rask, og potensielt livsviktig, tilleggsinformasjon.

Tjo, men disse alarmene dekker kun tettbebyggde (by)-strøk.

Hva skal de som bor på bygda eller litt utenfor byer forholde seg til? Om en skal nå hele befolkningen, så er ikke et fåtall høyttalere rundt om i landet spesielt givende. 

Nå ser vel dagens regjering helst at alle som bor utenfor bysentrum dør ut slik at de får sentralisert alt, men... sånn ellers?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...