RRhoads Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 (endret) 40.384,- x 11 + 12% = 497.530,- Jeg kan sånn sett forstå beløpene.... men som dere er inne på her er også jeg vant til å for å finne månedslønn deles årlig bruttolønn på 12. Jeg har nemlig også en liten teori om at dette var et forsøk på å «lure» meg ved forrige lønnsforhandlinger. I forrige arbeidskontrakt (før tidligere lønnsforhandlinger) var det nemlig kun oppgitt årlig årslønn på 471.760,-. Jeg ville da opp til 500’, jeg fikk da tilbudt 497.530,-. Da jeg fikk kontrakten var jeg nok litt rask med å signere, jeg ønsket å bli ferdig med «kleine» forhandlinger og anså meg relativt fornøyd...helt til jeg begynte å regne på beløpene og fant ut at 497.530,- var inklusive feriepenger... Da har du gått ned i lønn. Jeg ville sett meg rundt etter ny arbeidsgiver. Endret 1. juli 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Jeg ville bedt arbeidsgiver forklare gammel og ny lønn og hvor mye du faktisk har fått i lønnsøkning. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Da har du gått ned i lønn. Jeg ville sett meg rundt etter ny arbeidsgiver. Nei, 40.384 tilsvarer 484.608 i årslønn. Han har ikke gått ned, men økningen er ikke stor. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Nei, 40.384 tilsvarer 484.608 i årslønn. Han har ikke gått ned, men økningen er ikke stor. My bad. Jeg ville fortsatt sett meg etter ny arbeidsgiver. Lenke til kommentar
-S- Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Spm videre: Er det i det heletatt lov å oppgi årslønn inklusive feriepenger på den måten? Jeg har også firmabil / fri telefon og Internett. Er det vanlig at det også beskattes av disse i måneden der der kun utbetales feriepenger? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Spm videre: Er det i det heletatt lov å oppgi årslønn inklusive feriepenger på den måten? Jeg har også firmabil / fri telefon og Internett. Er det vanlig at det også beskattes av disse i måneden der der kun utbetales feriepenger? Hvorvidt det er lov å oppgi lønn på den måten vet jeg ingen ting om. Ang godene så har du de også når du har ferie. Dermed skal du betale for fordelen du har av å ha dem også når det er ferie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå