Gå til innhold

Forseint å søke etter en sommerjobb?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk et tilbud av å jobbe i Nille for noen par måneder siden, selvfølgelig takket jeg et ja, men dessverre har jeg ikke lenger den muligheten for å jobbe der og jeg må derfor takke et nei. Jeg lurer nå på om det er fortsatt mulig å skaffe seg sommerjobb selv om jeg er litt seint ute nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fortsatt mulig å skaffe seg sommarjobb, men det er sjølvsagt vanskelegare no.

Potensielle sommarjobbar vil no begrense seg til sommarjobbar der det er andre som har trekt seg frå jobben i siste liten (slik som du gjorde i Nille-jobben), eller til arbeidsplassar som enten ikkje hadde tenkt å tilby sommarjobb eller som av ein eller anna grunn ikkje har annonsert i god tid.

Beste rådet til deg i din situasjon er at du prøver å være litt pågåande med å oppsøke potensielle arbeidsplassar.

No har du nok størst sjangs for å få deg jobb med å møte sjefen ansikt til ansikt.

Særleg god sjangs for å få deg jobb har du dersom du klarer å kome i kontakt med ein sjef som treng ein sommarvikar på grunn av plutselig fråfall og som ikkje enda har rukket å annonsere jobben.

Husk også å legge igjen kontaktinfo slik at du kan bli kontakta på kort varsel om ein arbeidsgiver skulle få eit plutselig behov for feriehjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...