Gå til innhold

Vurder min åpen jobbsøknad!

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som kan ta en titt på min åpen jobbsøknad? Eventuelt vurdere og påpeke feil eller om noen setninger ligger ikke i sammenheng med hverandre. Alt av personlige detaljer som mobilnummer og alder er listet i selve word- filen.

(Min Jobbsøknad)

Jeg søker på nevnte stilling fordi jeg har sterk interesse for arbeidsoppgavene innen (xxx) som stillingen omfatter.

Med utstrakt kompetanse innen kundeveiledning samtidig som jeg mestrer varehåndtering og holder til med erfaring fra praksis ved nille, kombinert med min utdannelse innen første året av videregående skole, er jeg overbevist om at jeg vil passe svært godt hos dere i (xxx)

Som person er jeg en ærlig sjel som er oppriktig opptatt av å ha fornøyde kunder og medarbeidere. Bekjente vil beskrive meg idérik og ansvarsbevisst, en som virkelig er effektiv, sosial og fleksibel og er en dyktig arbeider med evne til å omsette seg fort i arbeid. Jeg vil derfor tilby en strukturert og operativ arbeid med full engasjement. Dette er for å tilrettelegge et godt miljø mellom både kolleger og kunder.

Ved arbeid kan jeg enkelt tilby en rekke for høy arbeidskapasitet, spesielt under fleksible arbeidsdager. Ingen utfordringer er umulige, allikevel med riktig veiledning er jeg i stand til å mestre enhver utgitt arbeidsoppgave. Når det gjelder lidenskap, er nok evnen til å lære nye ting raskt noe jeg behersker enkelt.

Til stillingen behersker jeg godt både den muntlige og skriftlige fremstillings evnen når det gjelder språk. Nødvendige forutsetninger som å kunne engelsk og norsk behersker jeg meget godt, i tillegg snakker jeg bosnisk noe som kan komme til nytte under arbeid med kunder som kommer fra samme bakgrunn.

Jeg søker etter denne spesifikke jobben på grunn av geografi, for jeg personlig ser mulighet, en rimlig utvikling rundt butikken. En annen grunn kan være størrelsen på firmaet, det at jeg ønsker å bidra i et fellesskap sammen med et stort kjede og bli omfattet som en del av dere.

Jeg foretrekker å bli kontaktet med og svare med melding eller bli ringt opp, slik at alt er enten skriftlig eller direkte dokumentert. Om det ønskes et mer ytterligere presentasjon av meg selv, så kan du gjerne kontakte meg ved mitt mobilnummer som er listet øverst på høyre siden av dokumentet eller kontakte meg gjennom mitt personlige email.

Jeg ser frem til videre kontakt i rekrutteringsprosessen!

Med vennlig hilsen,

(XXX)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å vurdere innholdet i søknaden din uten å se en stillingsannonse eller -beskrivelse, men mitt første inntrykk er at søknaden din er tung å lese. Det er en del setninger som er vanskelige å forstå ved første øyekast, overflødige, usammenhengende og/eller upresise formuleringer og skrivefeil. Hva betyr for eksempel "holder til med erfaring fra praksis ved nille"? Selv om man ser bort fra det, er avsnittet tungt å lese og kan med fordel deles opp i mer enn én setning.

Andre eksempler på formuleringer man kan slite med å se meningen bak er "en strukturert og operativ arbeid med full engasjement", "en rekke for høy arbeidskapasitet" og setningen "Ingen utfordringer er umulige, allikevel med riktig veiledning er jeg i stand til å mestre enhver utgitt arbeidsoppgave." Altså, hva i all verden mener du å si her?

Du bør gå gjennom hvert eneste avsnitt på nytt og se hvordan du kan strukturere det annerledes, slik at det er lettlest og mulig å forstå den første gangen man leser det.

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å si uten å kjenne stillingen eller arbeidsplassen. Men for eksempel "i tillegg snakker jeg bosnisk noe som kan komme til nytte under arbeid med kunder som kommer fra samme bakgrunn" er jo bare relevant hvis du har grunn til å tro at du vil møte bosniere i jobben.

Ellers bør for eksempel "Når det gjelder lidenskap, er nok evnen til å lære nye ting raskt noe jeg behersker enkelt" endres eller erstattes med noe annet. Å lære nye ting raskt eller å beherske noe, er vel neppe en lidenskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...