Gå til innhold

[Løst] Bli kvitt taleboble på forsiden?

Anbefalte innlegg

Har en Huawei-mobil med Android 5.1.1. Nå har det lagt seg på forsiden (kan ikke flyttes bort) en taleboble. Når jeg trykker play som kommer det en markering med tale som flytter seg nedover  punkt for punkt og sier fks googlesøk. Det dukket opp etter at jeg reinstallerte mobilen. Kan det være Appvarsler?

Håper jeg har gjort meg forstått - hvordan kan jeg fjerne/deaktivere dette "svineriet"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har en Huawei-mobil med Android 5.1.1.

2. Dukket opp en taleboble.

3. Det dukket opp etter at jeg reinstallerte mobilen.

4. Kan det være Appvarsler?

5. Håper jeg har gjort meg forstått -

6. hvordan kan jeg fjerne/deaktivere dette "svineriet"?

1. Hvilken ?

2. Javel (kan du ta er screenshot) ?

3. Re-installerte du til samme Android versjon , eller gjorde du en oppgradering , isåfall til hvilken ?

4. Det kan vi kanskje finne ut av med mere informasjon.

5. Tja, men du må komme med noe mere.

6. Først må vi finne ut av hva det er. Noe vi kanskje klarer med mere info , skjermbilde etc.

Det kan være dette :

https://forums.androidcentral.com/android-apps/831467-new-speech-bubble-floating-icon.html

My phone updated today and now I have a grey circle with a white speech bubble that goes blue when I touch it. It just hovers on my screen and gets in the way. I have cleaned tasks, restarted. I can't find an app with the same icon. I can't remove it. Help!

09-07-2017 05:00 AM

...

Go to the accessibility settings and make sure that 'select to speak' is switched off.

09-07-2017 10:49 AM

...

Select to Speak

You can select items on your screen and hear them read or described aloud with Select to Speak for Android.

Some of this information applies only to devices running Android 5.1 and higher.

https://support.google.com/accessibility/android/answer/7349565?hl=en

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg takker for interessen.

Jeg gikk til Elkjøp og en av de fant ut etterhvert ved å gå til Innstillinger, Tilgjengelighet og til slutt deaktivere - jeg tror - Tekstopplesing - dermed ble bobla borte. Hvordan dette er blitt aktivert blir en gåte, må jo ha vært meg selv som har fomlet.

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar

Jeg takker for interessen.

Jeg gikk til Elkjøp og en av de fant ut etterhvert ved å gå til Innstillinger, Tilgjengelighet og til slutt deaktivere - jeg tror - Tekstopplesing - dermed ble bobla borte. Hvordan dette er blitt aktivert blir en gåte, må jo ha vært meg selv som har fomlet.

Oversatt til Engelsk er det akkurat det samme jeg viste til i forrige innlegg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...