Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fotobokser


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Det som er morsomt med fotobokser på landeveien er at de typisk er plassert på forbikjørings-strekninger, noe som tvinger deg til å ligge bak den lokale bonden enda litt lenger.

poenget er at du ikke har lov å kjøre for for i forbikjøringer heller, så hvis den foran deg holder en rimelig grei fart skal du ikke kjøre forbi. Og hvis han har lav fart, så klarer du fint å kjøre forbi uten å bryte fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er morsomt med fotobokser på landeveien er at de typisk er plassert på forbikjørings-strekninger, noe som tvinger deg til å ligge bak den lokale bonden enda litt lenger.

poenget er at du ikke har lov å kjøre for for i forbikjøringer heller, så hvis den foran deg holder en rimelig grei fart skal du ikke kjøre forbi. Og hvis han har lav fart, så klarer du fint å kjøre forbi uten å bryte fartsgrensen.

TULLPRAT!

 

Ok, skal du holde grensa for å kjøre forbi enkelte så risken for en farlig forbikjøring stor, hvertfall når en del av veiene i dette landet ikke er spesiellt rette... ;)

 

btw. Hvorfor regner ikke gutta i topgear bare ut hvor fort(ca) man må kjøre? Når de har en fotoboks tilgjengelig så er det jo ikke vansklig å finne ut litt om kameraet, kabellengde, kabeltype, hvor raske sensorer etc. er. Så hadde man sluppet å prøve seg fram med "treige" Cl55amg... :green:

Lenke til kommentar
poenget er at du ikke har lov å kjøre for for i forbikjøringer heller, så hvis den foran deg holder en rimelig grei fart skal du ikke kjøre forbi. Og hvis han har lav fart, så klarer du fint å kjøre forbi uten å bryte fartsgrensen.

Forbikjørings-strekninger: Lange strekninger på en ellers svingete og uoversiktelig vei. (Hvis det var uklart.)

 

Hvis noen holder fartsgrensen på en landevei oppfatter jeg det som sakte. Altså hvis noen holder 80 i 80 sonen. Trekker man fra div. feilberegninger ligger man i 75.

 

Har du prøvd å kjøre forbi en som ligger i 80 uten å bryte fartsgrensen på en begrenset strekning?

 

Det som er gøyest av alt er jævlene som kjører sakte (altså under fartsgrensen) på svingete partier der veiene er gode, for så å kjøre i 100 når veien retter seg ut og jeg skal forbi.

 

Folk som kjører i 70 i 50, 60 og 80 sonen (altså konstant fart - utrolig men sant) er også morsomme. Har opplevd å kjøre forbi biler som kjører sakte, for så å få dem 2 meter opp bak når jeg kjører forsvarlig i 50 sonen et stykke etter.

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Godt poeng alexf!

 

Ellers i dette landet har jeg en oppfatning av at man fint kan smelle noen i bakken lørdagskveld og fint slippe unna med det, men kjører du for fort da er du kriminell da! Når man vet at folk blir slått ned og banka opp på åpen gate i feks. oslo så blir jeg rett og slett forbanna hver jævlige gang jeg ser 4 siv biler som har stoppa noen på vei ut E18. I ###### heller skal vi sitte å se på at man ikke kan ferdes trygt på gata fordi man er opptatt å ta noen som kjører i 110 kl 03.00 på en 6felts motor vei!

 

Dette er ****** meg så høl i huet at det er sykt, like sykt som at samferdsels ministern burde vært dømt for drap fordi hun ikke er villig til å bruke noen av de milliardene som sopes inn på avgifter på veier med adskilte kjørebaner, men å bygge bro til øy i nordnorge som har 1 bil og 10 innbyggere det skal man svi av millioner på! :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...