Kebab GUD Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Noen som vet om et kart eller en detaljert liste over fotobokser i landet .. spesielt østlandet? mer presist E-18 fra Sandefjord til oslo og E6 fra oslo til hamar (må begyne å planlegge tidligt) Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det står et blått opplysnings skilt forran alle boksene. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 ikke altid .. noen ganger står de flere kilometer før Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) E6 Oslo-Hamar tror jeg er rimlig boksefri, måtte i såtilfelle være rundt Mindesund-Stange strekke de er plassert. Dessverre er dette bare basert på eget hode, så det er fullt mulig at det ikke stemmer. Edit: hvis du prøver å unngå å bli tatt av boksene så finnes det et annet alternativ: kjør raskere enn 270km/h Endret 15. desember 2003 av ernie85 Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 E6 Oslo-Hamar tror jeg er rimlig boksefri, måtte i såtilfelle være rundt Mindesund-Stange strekke de er plassert. Dessverre er dette bare basert på eget hode, så det er fullt mulig at det ikke stemmer. Vel vel...ikke helt boksfri. Fra Minnesund til Stange er det 4 bokser iallefall. (første er rett rundt en sving på toppen opp fra brua, så er det en rett før avkjøringa til Tangen, en ikke så langt etter...er i slutten/svingen av rettstrekka etter forbikjøringsfeltet etter Tangen, og til slutt en etter avkjøringen mot Elverum, den er ikke så langt etter rasteplassen på motsatt side.) Heh, glemte en da... det står jo en mellom Nebbenes og tunnelen da...den står nede i dumpa før du kommer opp mot avkjøringa til Eidsvoll og tunnelen. (står nesten gjemt bak ett stort skilt der) Men alle er skiltet i forkant, men med varierende lenge før boksene. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Dombås - Oslo (laget selv på et par turer, sikkert ikke 100% rett) ---------- Til Oslo Skilt hvitt Solhjemslivegen Skilt blått Nord-Fron Kommune Skilt stort gult Oslo 242 (Etter Frya) Skilt gult Østfjellvegen (etter Øyer) litt kjapt på <Kanskje en mellom her?> Skilt blått Tangen / Vallset Skilt blått Akershus info 1 km Skilt blått (symboler) mat og info ---------- Til Dombås Skilt blått Eidsvoll bygdetun 1 km vanskelig å se Skilt gult Trondheim 460 Skilt ? Tangen / Vallset Skilt ? Trondheim 436 + elgfare Skilt ? Trondheim 427 Ikke skilt. Rasteplass med stort skrått tregjerde, ingen skilt på lenge før denne. Skilt hvitt Fåvang Camp Skilt blått Ringebu (med symboler) Skilt blått Sygard Grytten 600 m Skilt blått Kvam 50-sone ---------- Denne listen er basert på skiltene som kommer like før boksene, f.eks 200-1000 m før dem altså. Dere må gjerne oppdatere listen i denne tråden (om dere finner flere eller noe galt). Det setter jeg pris på EDIT: TAB ble ikke så godt mottatt, gidder ikke space'e opp nå. Men det er da forståelig likevel Endret 15. desember 2003 av bdd Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Edit: hvis du prøver å unngå å bli tatt av boksene så finnes det et annet alternativ: kjør raskere enn 270km/h bilen klarer bare 200 Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Skal du prøve å slå noen rekord siden du skal vite hvor de står? Du kan jo gjøre jobben selv og plotte de inn på GPS f.eks. Kjøp deg en håndholdt PC og GPS CF kort, så er den saken biff. Eller bare brems ned litt før boksen... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 vil bare vite det før TG .. har en tendens til å ligge over fartsgrensa .. og jeg kjenner ikke vegen over oslo så godt .. Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Skal le godt den dagen lappen din ryker!! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 snakker jo bare om 10++ er noen tusen i bot bare det .. må¨vel nesten få meg en bil med Cruisekontroll .. skal vel bytte om litt over et år (etter jeg har tatt fagbrevet) Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Det hjelper faktisk å bremse krafitg like før boksen dersom man tilfeldighvis ligger noen kilometer over grensen. I det minste får man redusert boten ganske mye dersom man er rask nok. Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Det er en liten grå boks foran selve fotoboksen som regner ut farten din. Du skal være en ****** til å bremse dersom du kjører forbi boksen i 90 i 80sonen Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Nja, er ikke så sikker på dette med den grå boksen. Vet ikke hvordan de gjør det på Østlandet men på Vestlandet/Bergen er det i hvertfall slik at farten registreres av sensorer som ligger nede i asfalten ca 5-10 meter foran fotoboksen. Dersom man ser etter så ser man ofte at man har gravd opp asfalten for å legge ned disse kablene. Har fått inngående forklaringer om dette ettersom eg har en slektning som jobbet med slikt på Vegvesenet i Fyllingsdalen. Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Stemmer dette også, har ikke fått noe "inside information" jeg, men har hørt om både det med sensorer i bakken og disse grå boksene som står 10-20m før fotoboksen Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 denne siden http://www.home.no/datahjelp/fotobokser.htm er fin. linker videre til tv2 der eksakt stedsnavn er oppført og antall kameraer som blir rullert Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 snakker jo bare om 10++ er noen tusen i bot bare det ..må¨vel nesten få meg en bil med Cruisekontroll .. skal vel bytte om litt over et år (etter jeg har tatt fagbrevet) Vil tro det er liten sjangs for at du blir tatt bilde av hvis du ligger 10 over. 1. Speedometeret viser feil. 2. Det er en feilmargin som er lagt inn i boksen. Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Litt off-topic men, det finnes to typer kabler til disse boksene. Den ene er induktiv og måler kun hastighet (og hjulavstand) den andre er piezo-elektrisk og måler i tillegg akseltrykk. Begge er gravd ned i asfalten i alle kjørefelt et stykke før boksen. Du vil se et par firkantede spor i kjørebanen der de ligger. Feilmarginen på disse er (desverre) minimal. Vegvesenet eier disse boksene men de brukes av politiet med jevne mellomrom. Før satte de inn et vanlig kamera og måtte derfor stille grensen ganske høyt for ikke å bruke opp filmen den første timen Nå har de begynt å gå over til digitale kameraer så ikke stol på at den bare tar de som kjører 10% over. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 jeg ble blitza en gang en tidlig morgen.. speedometeret mitt viste ca 115 men ett par måneder senere dukket boten opp, og da fikk jeg bot for å ha kjørt 100 i 80 sona. Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvorfor ikke reise en halvtime tidligere, og heller kjøre pent? Da får du garantert ingen bot, du sparer litt bensin (vel?), og sjansen for å skade eller drepe noen, minsker betraktelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå