Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Er det slik at det kun er Xiaomi solgt gjennom ICE som støttes for VoLTE, eller støttes feks. Pocophone uansett hvor den er kjøpt? Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Uansett hvor den er kjøpt. Regner hvertfall med det siden min mi a2 ikke kjøpt hos ice er støttet. De er ikke avhengige av operatørspesifik firmware som telenor. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Sensommeren 2018 når prøvde Ice i min Xiaomi Mi 8 så måtte jeg manuelt skrive inn APN og MMS innstillinger, når jeg skaffet meg et nytt abonnement hos dem i forrige måned fungerte alt rett ut av esken, også VoLTE. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 APN er i praksis løst. de fiksa det der for en stund siden, så nå får man alt automagisk. Gjelder alle mine telefoner hvertfall. Ikke iphone da, men iphone bryr meg ikke stort. De som velger å bli flådd av apple har sikkert råd til å bli flådd av telenor også. 1 Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 Hvis vi bare kunne få 4g-tale gjennom Telia's nett og, så hadde det vært perfekt... Ice er vel eneste operatør som ikke støtter Volte hos Telia? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Hvis man går for en telefon med dual sim og støtte for volte på begge simkortplasser (hvilke telefonmodeller støtter dette?), og da går for et simkort med operatør i telenors nett på ene simkortet, og så ice på andre simkortet, har man da mulighet for volte i alle tre nett, om man tar i betraktning å bytte mellom telia og ice's nett på ice simkortet? Går dette? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Nei. ICE sim gir deg ikke VOLTE hos Telia. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Hvis man går for en telefon med dual sim og støtte for volte på begge simkortplasser (hvilke telefonmodeller støtter dette?), og da går for et simkort med operatør i telenors nett på ene simkortet, og så ice på andre simkortet, har man da mulighet for volte i alle tre nett, om man tar i betraktning å bytte mellom telia og ice's nett på ice simkortet? Går dette? Ice støtter ikke VoLTE i Telia sitt nett, kun sitt eget. Så du ville i så fall få Volte fra Telenor sitt nett og Ice sitt nett. Dette fungerer i Samsung sine nyeste modeller med dualsim fra og med S9. Jeg har ikke testet det selv men det skal også fungere slik med Huawei sine nyere modeller med dualsim. Edit: Det @beladinka rakk å si rett før meg Endret 20. mars 2019 av Hedonism Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Takk for svar til dere begge to. Det er kjekt å vite iallfall. Min neste telefon skal ha dual sim og støtte for volte i begge sim spor. Da blir det nok å beholde onecall og så kjøre på med happybytes eller noe sånt med 50kr abonnement i telenors nett. Ikke at jeg er avhengig av å ha dette per dags dato, men i fremtiden vil jeg bevege meg mer i områder der dekning varierer kraftig hos begge operatørnett. Siden ICE ikke (per nå) gir volte i telias nett, er de uansett ikke et alternativ. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Hvis man går for en telefon med dual sim og støtte for volte på begge simkortplasser (hvilke telefonmodeller støtter dette?), og da går for et simkort med operatør i telenors nett på ene simkortet, og så ice på andre simkortet, har man da mulighet for volte i alle tre nett, om man tar i betraktning å bytte mellom telia og ice's nett på ice simkortet? Går dette? De fleste nye telefoner støtter VoLTE på begge sim samtidig, men det er vel så viktig om operatøren støtter VoLTE på akkurat den telefonen. Det kan være smart å sjekke ut Telenor, Telia og ICE før man kjøper telefon. Jeg mistenker at nettsidene uansett ikke er tilstrekkelig oppdatert. Feks. påstås det at Motorola G6 Plus har VoLTE hos Telenor, men den står ikke nevnt i listen over støttede telefoner. Den står forøvrig på listen hos Telia. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Jeg kommer til å tråle nettet etter info før jeg kjøper ny telefon neste gang. Har per nå moto g4+ og iphone 7+ Som jeg skal slite ut først. Samboeren syns ikke så mye om unødige innkjøp nå som vi sparer til bolig osv Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Det kan være smart å sjekke ut Telenor, Telia og ICE før man kjøper telefon. Jeg mistenker at nettsidene uansett ikke er tilstrekkelig oppdatert. Feks. påstås det at Motorola G6 Plus har VoLTE hos Telenor, men den står ikke nevnt i listen over støttede telefoner. Den står forøvrig på listen hos Telia. Dette lurer jeg også på. Mange nyere mobiler som ikke står oppført på den lista hos Telenor. Feks mobiler fra LG, Google og Xiaomi som mange anbefaler meg. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 (endret) Kontaktet Telenor på chat for mange uker siden, og spurte om de kunne oppdatere listen over mobiler som støtter 4G tale." Ja mange takk for tipset! Det skulle de gi beskjed om med en gang!" Ikke en dritt har skjedd. --------------------- Edit: Jo det har det visst faktisk. Det er 2 forskjellige sider som var like begge før, men nå er ene oppdatert.Denne https://www.telenor.no/privat/dekning/hvorfor-stenger-vi-3g-nettet/ (som var linken de selv sendte på mail), er listen ikke oppdatert.Men denne er oppdatert nå: https://www.telenor.no/privat/dekning/4g-tale.jsp Med bl.a. nyeste Huawei og Nokia. Ingen Motorola, Google eller Xiaomi der dog. Endret 6. april 2019 av Delvis Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 (endret) Litt rart at Motorola ikke står på listen da flere har bekreftet at G6 Plus og G7 skal være støttet.Jeg har ikke slik telefon selv og aner ikke om VOLTE faktisk virker.Edit: Snakker om Telenors sitt nett og responderer på forrige post. Endret 6. april 2019 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) Litt rart at Motorola ikke står på listen da flere har bekreftet at G6 Plus og G7 skal være støttet. Jeg har ikke slik telefon selv og aner ikke om VOLTE faktisk virker. Edit: Snakker om Telenors sitt nett og responderer på forrige post. Prøvde å undersøke litt. Fant ikke detaljerte specs på G7, men på G6 hos Komplett, står dette om bånd og frekvenser. Går ut fra at G7 har samme ( hvis noen kan bekrefte det) Opp mot det som står på denne siden, der det står: "Telenor bygger kontinuerlig ut nettet med flere frekvenser som supplerer hverandre, og kombinerer frekvensbåndene 800-, 1800- og 2600-MHz etter behov." Ser at de samme tallene går igjen der. Kan de greiene gir sikkert svar på at de vil være støttet? Edit: Tror ikke det hadde med 4G tale å gjøre likevel. Endret 29. april 2019 av Delvis Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Nesten alle telefoner som selges i dag støtter fem frekvensbånd: 800/900/1800/2100/2600 MHz. For at en telefon i tillegg skal støtte VOLTE må telefonen være konfigurert for din operatør (og ikke omvendt). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Ingen som har den nye G-serien til Motorola her inne, som kan bekrefte at VoLTE virker hos ICE, Telia eller Telenor? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Ingen som har den nye G-serien til Motorola her inne, som kan bekrefte at VoLTE virker hos ICE, Telia eller Telenor? De støtter ikke VOLTE hos ICE eller Telenor, men det virker hos Telia: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Har en kompis med Motorola og han påstår VoLTE virker hos Telenor (ikke nye G-serien).Min erfaring er at listene som legges ut ikke kan stoles på, det er derfor jeg spør på forumet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Hadde vært perfekt mobil for meg, er fristet til å ta en sjans på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå