MariusJS Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Ingen iphone Tipper det står mer på Apple sin side en Ice, har Apple i det hele tatt lagt inn Ice APN enda? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 ICE har nå fjernet listen over steder der de tilbyr VOLTE. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 ICE har nå fjernet listen over steder der de tilbyr VOLTE. Det var vel likegreit for det virker som de tilbyr VOLTE hele veien der de har dekning. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Det var vel likegreit for det virker som de tilbyr VOLTE hele veien der de har dekning. Jeg har sendt dem en e-post: Hei, jeg ser at dere har fjernet listen over steder der dere tilbyr VOLTE. Betyr dette at dere har VOLTE over alt der hvor dere hr egen 4G-dekning? Dessuten, er det lenge til iPhones støtter VOLTE? Mvh Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Gladmelding: Hei, TomTakk for henvendelsen din. Det skal nå være mulig å benytte 4G Tale der 4G er tilgjengelig i vårt eget nettverk under forutsetning av at du har telefon som støtter tjenesten. Når tjenesten blir tilgjengelig for iPhone, har vi ingen informasjon om foreløpig. Det arbeides med å få dette på plass, men tidspunkt er altså ennå ikke fastsatt. Jeg håper dette var litt til hjelp.Ha en god dag. Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Men det hjelper lite med Volte, når telefonen bare henger på Telia's nett. Jeg må søke nett manuelt, da finner den ICE og blir der ei lita stund med Volte, og det virker fint. Men så er det ikke lange stunda, så er den tilbake på Telia... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Men det hjelper lite med Volte, når telefonen bare henger på Telia's nett. Jeg må søke nett manuelt, da finner den ICE og blir der ei lita stund med Volte, og det virker fint. Men så er det ikke lange stunda, så er den tilbake på Telia... Jeg fikk tips om å slå av roaming i en annen tråd. Har ikke testet ut selv fordi jeg ikke har ICE for øyeblikket. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Hvis du ikke har gjort det enda kan du be ICE om å oppgradere sim med en OTA. Det virket for meg. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Roaming-innstillingen vil forøvrig kun gjelde telefoner som ikke skiller mellom internasjonal og nasjonal roaming. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Noen som vet om mobilen bruker mer strøm med ICE abonnement siden det veksler mellom ICE og Telia sitt nett? Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 (endret) Noen som vet om mobilen bruker mer strøm med ICE abonnement siden det veksler mellom ICE og Telia sitt nett? Det kommer an på hvilke parametre som benyttes i SIM-en for bytte av nettverk. NetworkNorway (og OneCall som da var på deres nett) hadde en lite optimal innstilling dersom du var i et område med dårlig dekning av eget nett. Deres oppsett var i grunnen slik: 1) Telefonen søker opp best mulig nett og kobler seg til. 2) Hvert 6. minutt sjekket telefonen om den var på NN sitt nettverk. 3) Hvis den ikke er på NN sitt nettverk vil SIM initiere et nettverkssøk i bakgrunnen. 4) Finner den en NN sender som kan benyttes så byttet den fra Telenor til NN selv om dette var svakere. 5) Dersom NN er mye svakere så vil telefonen bytte tilbake til Telenor basert på at sterkeste sender alltid skal benyttes (styrt av firmware i telefonen og ikke SIM kortet). 6) Gå tilbake til steg 2 og du har en runddans. Fruen hadde i den tiden en Nokia telefon med OneCall abonnement. Dersom jeg låste den til Telenor så varte telefonen i 5-6 dager med normalt bruk før den måtte lades. Med "auto" måtte den lades etter 48 timer selv uten bruk. Så dersom ICE har tilsvarende oppsett på sitt SIM kort, så vil det absolutt bruke mere strøm. Men i dag så har telefonene bedre muligheter for profilstyring (via SIM kortet og OTA) slik at den type runddanser som en hadde i NN sin tid forhåpentligvis skal minimaliseres. Endret 9. februar 2019 av Øystein H 2 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Takk for bra svar Øystein H. Synes i hvert fall telefonen tømmes for batteri merkbart raskere enn tidligere. Skal forsøke å låse den til ett nettverk nå å følge med 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Dette problemet vil vil løse seg av seg selv etter hvert som ICE bygger ut? Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Dette problemet vil vil løse seg av seg selv etter hvert som ICE bygger ut? Det vil løse seg når ICE har like god dekning som Telia. I mellomtiden vil problemet bli mindre og mindre. 2 Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Hvis du ikke har gjort det enda kan du be ICE om å oppgradere sim med en OTA. Det virket for meg.Nå har jeg fått oppdatert simkortet, og henger stort sett på ice. Men den veksler mellom tre varianer: "ice-telia", "ice" og "ice pluss". "ice-telia" sier seg selv, men hva er forskjellen mellom "ice" og "ice pluss"? Begge har Volte. Det har ingenting med 4G+ å gjøre, for det kan stå 4G+ selv om det kun står "ice"... Endret 12. februar 2019 av Loppa75 Lenke til kommentar
friendsmag Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Nå har jeg fått oppdatert simkortet, og henger stort sett på ice. Men den veksler mellom tre varianer: "ice-telia", "ice" og "ice pluss". "ice-telia" sier seg selv, men hva er forskjellen mellom "ice" og "ice pluss"? Begge har Volte. Det har ingenting med 4G+ å gjøre, for det kan stå 4G+ selv om det kun står "ice"... Ice-telia er en blanding av ice sitt eget nett og telia fikk jeg forklart av en kundebehandler fra ice. Ice er telia sitt nett. Ice pluss er ice sitt nett. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Last inn "network cell info" så har du full kontroll på hvilket nett (+ masse mer) du henger på. Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Nei. Dette er ikke riktig. Når det står "ice-Telia" er jeg på 242-02. Både "ice" og "ice pluss" er 242-14, og begge har VOLTE. Og Ice har ikke Volte i Telia's nett. Det er derfor jeg spør om forskjellen? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Med alle mulige forbehold: det kan være at "ice" betyr 4G på en carrier (frekvens) og at "ice pluss" er 4G på to carriers. Forskjellen er at du får høyere datahastighet på "ice pluss" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå