Gå til innhold

ICE har lansert 4G-tale

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ringte til kundeservice og la frem problemet, men hun jeg snakket med skjønte ikke hva jeg prata om. Så hun sendte meg bare ei ny konfigurasjonsmelding med dataoppsett, uten at det hjalp noe...

Telefonen er oppdatert til nyeste firmware. Hjelp meg, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg ringte til kundeservice og la frem problemet, men hun jeg snakket med skjønte ikke hva jeg prata om. Så hun sendte meg bare ei ny konfigurasjonsmelding med dataoppsett, uten at det hjalp noe...

Telefonen er oppdatert til nyeste firmware. Hjelp meg, hva skal jeg gjøre?

Prøvd factory reset? Eventuelt spør om de har noen teknisk avdeling på support.

Lenke til kommentar

Prøvd factory reset? Eventuelt spør om de har noen teknisk avdeling på support.

Har ikke lyst å tilbakestille telefonen om det ikke er nødvendig. Mistenker at det er Simkortet, for den henger på Telia hele tiden. Søker jeg manuelt finner den ICE, og blir der ei lita stund før den er tilbake på Telia igjen...

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids bare spørre om nytt simkort

Vi bytta nettopp 4 abonnement i familien til ICE for mindre enn ei uke siden. Og alle 4 er som limt til Telia, selv om ICE har en sterkere sender her vi bor. Har vi fått 4 defekte Simkort tror du?

Lenke til kommentar

Vi bytta nettopp 4 abonnement i familien til ICE for mindre enn ei uke siden. Og alle 4 er som limt til Telia, selv om ICE har en sterkere sender her vi bor. Har vi fått 4 defekte Simkort tror du?

Hvordan vet du at ICEs sender er sterkere? But, serioulsy, be ICE sende dere en OTA. Det funket for meg

Lenke til kommentar

Høres rart ut, har alle samme mobil? Hvilke frekvenser sender Ice på der du bor?

Lenke til kommentar

Jeg ville kontaktet de på Chat og spurt der. Pass på og få med så mange opplysninger som mulig. Jeg tipper simkortet trenger en oppdatering fra ICE eventuelt så må de gjøre noe i datasystemene sine. Jeg fikk heller ikke Volte med en gang de lanserte. Da måtte de gjøre en endring i noen datasystemer også var det plutselig i orden. De som sitter på 1 linje support får jeg aldri noen fornuftige svar av syntes jeg, dette gjeller alle selskaper.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at ICEs sender er sterkere? But, serioulsy, be ICE sende dere en OTA. Det funket for meg

I følge finnsenderen har ICE en 800mhz basestasjon 500m fra huset vårt. Og søker jeg den opp manuelt, får jeg full styrke på signalet. Etter kort tid er den tilbake på Telia med 2-3 streker...

Lenke til kommentar

Men takk for tips alle sammen. Får prøve å kontakte de igjen. Men det er jo egentlig ikke noe problem, for alt virker jo. Hadde bare vært gøy å fått Volte når de først har lansert det.

Sender de automatisk ut OTA til sim med jevne mellomrom, slik at det kommer etterhvert?

Lenke til kommentar

Sendervalget hos ICE er ikke lett å forstå. Jeg har opplevd å stå 20 meter fra en 800 MHz-sender og opplevd at telefonen i stedet kopler seg på en 1800 MHz-sender som er 3 km unna.

De siste dagene har tlf min byttet mellom roaming (Telia) og ICE flere ganger om dagen, selv om jeg har sendere fra begge operatører innenfor 50m fra leiligheten min.

Lenke til kommentar

Satte nettopp simkortet i en Samsung S7, og fikk Volte med ei gang. Så det er nok Huaweien som trenger ei oppdatering først. Men det er jo rart den står på listen til ICE...

Er telefonen kjøpt av Telenor eller Telia? Det er kanskje slik at det av og til leveres med programvare fra mobilopperatøren??? Litt usikker på dette men kan være en forklaring. 

Lenke til kommentar

Er telefonen kjøpt av Telenor eller Telia? Det er kanskje slik at det av og til leveres med programvare fra mobilopperatøren??? Litt usikker på dette men kan være en forklaring.

Jeg kjøpte den faktisk gjennom ICE, men brukte den ei lita stund med Telenor, frem til abonnement ble portert til ICE...

Lenke til kommentar

Ny, oppdatert liste over telefoner som støtter VOLTE hos ICE:

Huawei Mate 10 Pro
Huawei Mate 20 Lite
Huawei Mate 20 Pro
Huawei P20 Lite
Huawei P20 Pro
Huawei P20 
Nokia 6.1 
Nokia 7 Plus
Nokia 7.1
Samsung Galaxy A3 2017
Samsung Galaxy A6
Samsung Galaxy A7
Samsung Galaxy A8
Samsung Galaxy A9
Samsung Galaxy J3 2017
Samsung Galaxy J4+
Samsung Galaxy J5 2017
Samsung Galaxy J6
Samsung Galaxy Note 9
Samsung Galaxy S7
Samsung Galaxy S7 edge
Samsung Galaxy S8+
Samsung Galaxy S9
Samsung Galaxy S9+ 
Samsung Galaxy Xcover 4
Samsung Galaxy S8
Sony Xperia XZ2
Sony Xperia XZ2 Compact
Sony Xperia XZ2 Premium
Sony Xperia XZ3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...