TrulsHE Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg har bestilt et nytt skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR, som dere finner info om her. Det jeg da lurer på er om den heatpipe'n som jeg har på mitt gamle skjermkort (ZM80A-HP) kan brukes på det nye skjermkortet mitt? For på siden til 3dfxcool står det "Heatpipe kjøler for GeForce2 GTS/Ultra/Ti, GeForce3 Ti-XXX, GeForce4 Ti-XXX og Radeon 8500" Det er jo lenge siden Radeon 8500 kom ut, og Radeon 9600XT utvikler sikkert mer varme enn det. Derfor lurer jeg på om den nye heatpipen (ZM80C-HP) er så mye bedre enn den jeg har? De ser jo helt like ut (bortsett fra en ny farge), og den skal jo takle såpass kraftige skjermkort som Radeon 9800Pro. Er det noe nytt med denne, eller er det rett og slett ikke blitt oppdatert info om den gamle etter at Radeon 8500 kom ut? Jeg ble nemlig litt usikker her, og hvis jeg kunne spart 350kr ved å kunne bruke min gamle heatpipe, så ville jo det vært fint. Håper at dere kan gi meg et svar. Lenke til kommentar
chil Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 jeg vil tro de er CA like gode, kanskje +/- 1 grad. men den nye Heatpipe har støtte for ei vifte som skal sitte på sia. den har ikke den gamle. tror uansettt at den du har fra før av funker helt fætt Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Den heatpipen du har passer på kortet og kjøler mer enn godt nok. Jeg bruker selv en liten Zalman ribbe på mitt 9600 kort, og det lever i beste velgående. Din heatpipeløsning er mye kraftigere enn min lille ribbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå