Gå til innhold

Nytt skjermkort

Sinsforvirra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PowerColor 9800PRO eller Hercules 9800PRO på Elkjøp (prut!).

Og grunnen til at jeg ikke nevner noen NVIDIA-kort er ikke fordi jeg hater de - bare fordi jeg ikke har erfaring med de nyeste... hehe...

Ellers er jeg redd for at dette kan bli nok en laaaang ATI vs NVIDIA-tråd...

Lenke til kommentar
Du må gi oss litt mer info enn dette. Hva slags CPU og hovedkort har du?

I prisklassen opptil 3000 kr finner man Radeon 9800 Pro. Den er blitt brukbart prisgunstig etter at 9800 XT kom på markedet.

Jeg har ikke så god pc. Det kan være at jeg må kjøpe en helt ny pc. Jeg har 640 ram, 900mhz, et geforce 2 fx 400 :no: husker ikke hva hovedkort. Ville dere anbefalt helt ny pc?

Lenke til kommentar
Ville dere anbefalt helt ny pc?

Ja!

Ville nok heller ha brukt ca kr 1.500,- på ny prosessor og hovedkort, kr 500,- på minne og spart sammen til ca 1.300,- på et 9600PRO-skjermkort.

Du vil uansett få MYE mer for pengene enn å bruke kr 3.000,- bare på skjermkort.

9600PRO vil uansett være en STOOOOOR oppgradering i forhold til det du er vant med.

Lenke til kommentar

Et poeng er vel at dersom du har en 900MHz cpu og at du ikke har kjøpt nytt HK siden du kjøpte prosessoren, er vel sansynligheten liten for at hovedkortet ditt har 8xAGP...

Sats på nytt HK, prosessor (og kjøling), ram og 9600XT istedet... Jeg fikk alt dette for rett under 5000 kroner nå - altså ikke sååå dyrt.

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Ville dere anbefalt helt ny pc?

Ja!

Ville nok heller ha brukt ca kr 1.500,- på ny prosessor og hovedkort, kr 500,- på minne og spart sammen til ca 1.300,- på et 9600PRO-skjermkort.

Du vil uansett få MYE mer for pengene enn å bruke kr 3.000,- bare på skjermkort.

9600PRO vil uansett være en STOOOOOR oppgradering i forhold til det du er vant med.

Jeg er helt enig medoslo72 og bensinkanna. Å kjøpe et 9800 Pro kort til din maskin er like fornuftig som å putte en Ferrari motor i en Hyundai Accent.

Du bør bytte vesentlig deler på din PC før det lønner seg med 9800 Pro.

Som en korttidsløsning kan du oppgradere til et pent brukt GF 4200 eller et GF3 kort. GF4200 selges bruk for 500 kr og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...