Gå til innhold

Omtale av Lord of the Rings: War of the Ring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble litt skuffa her men :( . Når du skriver Etter hvert som styrkene dine utkjemper slag og tilegner seg erfaring får man tildelt såkalte "Faith Points". Disse poengene kan du bruke til å oppgradere heltene dine, utføre diverse spesialtriks under kamp og generelt sett være en likandes kar. Forskjellige artifakter som befinner seg rundt på de ulike brettene fungerer som magiske objekter som tilfører riket ditt en eller annen egenskap så lenge du fysisk holder kontrollen over de. og at dette er det som gjør at spillet ikke er likt på alle måter begynner jeg å lure på om du har spilt warcraft i det heletatt. Er det ikke akkurat det du gjør i wacraft? får mer experience og kommer opp i level. Så kn du kjøpe Claw of attack eller hv det er for å få mer attack. Jeg bare lurte på om det var det samme prinsippet?

Lenke til kommentar

Både og. Mens heltene dine går opp i Level i WarCraft 3, er det heller deg som spiller som blir tildelt disse poengene. Du kan så benytte de til hva du selv ønsker, gi heltene dine nye egenskaper eller benytte deg av spesialkrefter som du i en "gudeposisjon" har (f.eks. ved å gjøre motstanderene i en kamp blinde, kalle på en Ent eller lignende). Dette er ikke nødvendigvis bundet opp til helten din, slik som jeg husker fra mine lange kvelder med WarCraft 3 (som riktignok begynner å bli en stund siden). :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uff, uff og atter uff, dette spillet kunne vært SÅ mye mer.

Det første som slår meg etter en dag med dette er at de som har laga det har ALT FOR stor kjærlighet for Warcraft. Bygningene ser ut som om de er tatt ut av den første og den andre utgaven av spillet, og heltene er en klar ripoff av den tredje. To ressurser man er avhengig av, og forskjellige raser blandet inn i allianser (hvilket riktignok passer bedre her, men jeg ville sett alver, dverger og mennesker for seg heller enn disse sammensuriumene).

Når i tillegg tinga de forskjellige enhetene sier er SÅ klart dratt ut av Warcraft 3 så mister jeg liksom all tiltro til dette spillet.

et par eksempler er:

"My life for Rohan" denne har røtter langt bak i Starcraft.

"I am vigilant" akkurat det samme som Priestess of the Moon sier i Warcraft.

...og lista kunne blitt mye lengre hvis jeg ikke hadde hatt alzheimer light nå på morgenkvisten.

Eneste som gir meg en ganske god følelse er slåssinga (og det er jo poenget i en RTS), veldig engasjerende, om enn en smule kaotisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg er faktisk ikke så meget skuffet over dette dataspillet. miljøene er fantastiske, og du kan gå ganske overalt(+ at vannet bølger når musepekeren beveger seg over den). MEN, det er også nedturer, bla. VARIASJON!det er vel omtrent 20 units på hver side. som "good" er man begrenset til opptil ti typer krigere eller noe sånt. orkene er de eneste unitsene som er elendig gjennomførst, dvs at de er teite små, svake krigere som kan angripe(helt sant).

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke veldig skuffet jeg heller. Synes det er et ganske underholdende spill... Jeg personlig likte det bedre enn Warcraft 3 med TFT, men det er jo en smakssak.

6/10 var likevel en helt kurrant karakter synes jeg, og omtalen ellers var god:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...