Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skifte termostat kjøleskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal det lønne seg må du gjøre det selv eller kjenne noen som gjør det nesten gratis.

Dagens hvitevarer har ofte kort levetid og er relativt sett ganske rimelige i innkjøp.

Finn ut hva som er feil og fiks det selv, eller kjøp et brukt, fungerende skap er mitt råd.

Hva er det som er feil med skapet da, blir det altfor varmt, eller kjøler det ingenting?

Lenke til kommentar

Det blir veldig kaldt, iser på, så tilbake til normal temp., deretter for varmt. Varierer i temperaturen hele tiden. Skapet er ca 8 år gammelt. Men skifte selv ser jeg for meg blir vanskelig etter å ha googlet endel, og kan ikke forstå at det er billigere å kjøpe nytt enn å bytte ut termostaten? Er ikke aktuelt å kjøpe brukt da jeg ser for meg at lignende problemstillingen vil dukke opp.

Lenke til kommentar

Du vet jo ikke hva som er galt. Hvorfor er det termostaten? Hvorfor ikke pumpa, eller kompressoren?

8 år høres ikke helt galt ut for et vanlig kjøleskap i rimelig prisklasse. Hva kostet det nytt? Problemet blir å finne ut hva det er, deretter finne riktig del og bestille den, som kan være vanskelig nok i seg selv.

Et kjøleskap som oppfører seg som du sier er verdiløst. Jeg er sikker på at du kan finne bruke fungerende kjøleskap til mellom 500 og 1000 i ditt nærområde. Se på annonser, ring og prut på prisen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke billigere å kjøpe nytt enn å reparere, men å få en fagmann til å bytte termostat for kanskje kr 2000 - 2500 kan være en dårlig deal på et såpass gammelt skap. Har du uflaks så ryker kompressoren eller noe annet snart, og da er det ikke lønnsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...