Shervinf Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Hei. Så her har jeg laget en tråd for de i tiende som kom opp i norsk eksamen 2018. Her kan vi legge til det vi kan om pensum og de forskjellige oppgavene- Lenke til kommentar
berntkåre Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 jeg kom opp. tar gjerne imot tips. hva burde man øve mest på før man får vite selve temaet? Lenke til kommentar
qqqw Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Les på norrøn litteratur, litteraturen fra opplysningstid til i dag og språkhistorie. Får du tid kan det være greit også å få noe oversikt over norrøn språk, renessansen og barokken. Ikke prøv å pugge hver av disse for seg selv, prøv alltid å se det i sammenheng med andre. F.eks. noe som er likt/ulikt med de forskjellige epokene/skrivemåtene prøv å sammenlign det slik at du kan vise noe selvstendighet. Du gjør det samme med tekstene. Lenke til kommentar
qqqw Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 (endret) Beklager, jeg leste ikke at det er snakk om 10-klasse pensum. Se bort fra det jeg sa ovenfor, men husk å reflekter, vær kritisk og se sammenheng mellom det du har lært. Endret 13. juni 2018 av qqqw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå