LMH1 Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Pioneer AVH-Z3000DAB Pioneer TS-WX300A Pioneer TS-G6930F Man får heftig lydanlegg til under 10 000 kr så kraftig er neppe tesla sin? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Pioneer AVH-Z3000DAB Pioneer TS-WX300A Pioneer TS-G6930F Man får heftig lydanlegg til under 10 000 kr så kraftig er neppe tesla sin? Det var Mercedes Benz jeg snakket om, da. Det er ikke ettermarkedsprodukter som koster penger. 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Pioneer AVH-Z3000DAB Pioneer TS-WX300A Pioneer TS-G6930F Man får heftig lydanlegg til under 10 000 kr så kraftig er neppe tesla sin? Teslas Ultra Hifi har en systemeffekt på nesten 600W RMS og er integrert i bilen. Det du har der passer ikke i Teslaen en gang. Hvor skal du montere en 2-DIN spiller? Hvor skal subwooferen settes uten å stjele plass? Hattehyllehøyttalerne monteres hvor? Lenke til kommentar
olemykle Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 Lurer på åssen de har løst det med snø og is på veien? ikke greit å være selvkjørende hvis en ikke ser noe merking. Omtrent på samme måte som du gjør det i dag? Ingen grunn til at en datamaskin ikke skal klare å analysere omgivelsene med sine sensorer noe dårligere enn du klarer med dine? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 Hva har prisen på bilstereo i en tråd om selvkjøringmuligheter å gjøre??? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 (endret) Før de kan lansere selvkjørende biler må de slutte å la bilen velge mellom to onder. Den er ikke i stand til å velge riktig. *Pløyer ned en barnevogn i stedet for å kræsje med en vegg* satt på spissen. Og de må virkelig mangedoble datakraften til bilene så får de drive effektivisering så de trenger gradvis mindre datakraft etter at de har gjort dem idiotsikre. Endret 14. juni 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Før de kan lansere selvkjørende biler må de slutte å la bilen velge mellom to onder. Den er ikke i stand til å velge riktig. *Pløyer ned en barnevogn i stedet for å kræsje med en vegg* satt på spissen. Og de må virkelig mangedoble datakraften til bilene så får de drive effektivisering så de trenger gradvis mindre datakraft etter at de har gjort dem idiotsikre. Finnes det et rett svar på scenarioet du beskriver? Dette må styres gjennom reguleringer. Ellers blir disse algoritmene konkurransegrunnlag. Kjøper du Audi skal den beskytte sjåføren for enhver pris, kjører du Skoda velger den å kjøre i fjellveggen heller enn å bulke moderselskapets luksusmodeller? Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Får håpe noen har en løsning for de som jobber i transportsektoren i dag. Kjedelig når folk blir arbeidsledig. Så lenge de rike har det godt... For at de rike skal tjene penger, må det finnes konsumenter. Men de trenger kanskje ikke tjene flere penger for å ha det godt, det ligger jo i konservatisme at man skal beholde pengene der de allerede er Jeg er ikke veldig redd for sjåførene på kort sikt. Selv om mindre av jobben deres blir kjøring, tror jeg fortsatt det er ønskelig med en person i bilen. Om ikke annet, for å bullshitte politiet når de blir stoppet i kontroll med sommerdekk på glattisen, og for å kjøre vogntoget til veikanten og fjerne slaps og is fra sensorene når sikten forsvinner på fjellovergangene. Og hvis f.eks. lasten forskyver seg, er et menneske en ganske tilpasningsdyktig og rimelig lasterobot. Sjåfører har også plikt til å bedrive livreddende førstehjelp, og dit er vel ikke lasersensorene kommet riktig fram ennå. På relativt kort sikt kan det bli økonomisk fordelaktig å ha helautomatisert transport, men kun når dette fortrenger lønnsomheten for de andre vil jobber forsvinne. Mange som allerede driver lønnsomme bedrifter vil nok være konservative med å gjøre store investeringer og omveltninger på kort sikt. Og da vil de som gjør det være i en god posisjon til å heller ha større marginer enn å nødvendigvis skulle overføre hele den økonomiske fordelen til kundene. Du har mange viktige poenger der. Selvkjøring ser jeg mer på som mulig å gjennomføre hvilestemmelsene «rullende» på 4 felts motorveier hvor det egner seg med selvkjøring. Flott at far rekker å komme hjem til familien sin også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå