Odd R. Valmot Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Her er de nye Oslo-trikkene Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Noen som har noen eksempler der laveste pris ikke vinner? 4 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Penger rett i dass. 2 Lenke til kommentar
JOB Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Det har tidligere blitt sagt at det også er fokus på støy, men det nevne ikke i denne artikkelen. Er det kriteriet droppet? 3 Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Litt gutsy å gå for CAF som ikke her levert til noen skikkelige vinterbyer. Jeg var overbevist om at denne kontrakten vill gått til Siemens. Men trikkene er flotte og stillegående, har sett de nye CAF'ene i Edinburgh. 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Vi de fremdeles dele fotgjengere og syklister i to hvis disse er uheldige og blir påkjørt av denne fordums doningen? 1 Lenke til kommentar
Emil Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Det hadde vært moro med mer info om vurderingskriteriene. Men det ser jo bra ut - lav gulvhøyde og 6 doble dører er viktig for å få korte stopp ved stoppene = kortere reisetid - høyere kapasitet på linjene - mindre frustrasjon 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 OS vet å kaste bort penger. 2 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Slik går det når Rørlegger Raymond skal kjøpe trikker, var også han som kjøpte de gamle SL95 som faller sammen og ødelegger veien, hvor mange år skal rørleggeren få lov og ødelegge for Oslo ? 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 (endret) Sikkert fine ting disse trikkene, spørsmålet er hvor godt de takler frysegrade-miljøet der vannet inntar solid form. Men en skal jo la tvilen komme tiltalte til gode, så en får drøye kritikken inntil realitetene beviser annet. Endret 11. juni 2018 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
stiantq Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 I forhold til de såkalte Italiatrikkene, SL 95, vil SL 18 veie hele 20 tonn mindre. Litt under 43 tonn. Det vil gi en vesentlig mindre belastning på skinnenettet. Det kan vel diskuteres. 43 tonn fordelt på seks akslinger kontra 65 tonn fordelt på åtte akslinger vil gi en reduksjon i aksellast på rundt 14%, men fyller du på med passasjerer så vil denne forskjellen forsvinne. I tillegg har du elementet med at de nye trikkene vil ha faste boggier, mens SL-95 har artikulerende boggier. Jeg er ikke noen ekspert på området, men forstår det på folk i bransjen som at førstnevnte sliter mer på skinnegangen enn sistnevnte. 6 Lenke til kommentar
Trond Grahnstedt Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Hva med trikker som brukes i Sveits eller andre land med snø og is? 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Hva med trikker som brukes i Sveits eller andre land med snø og is? Nei du, for SV er ikke det noe som kalles fornuft, kun egne tanker og drømmer. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Penger rett i dass. Ja, her brukes store penger på å legge opp til en lite fleksibel transportløsning som i tillegg er farlig for syklister (som de påstår de ønsker flere av i byen). Og om noen år er dette avleggs uansett. 2 Lenke til kommentar
lnesland Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Ruste gjør vel alt uansett. Ta undstellsbehandling med lanolinolje/fluid film. Da ruster ingenting. Lenke til kommentar
Mkrogh Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Med fare for å fremstå som fordomsfull....noen som husker fregattene som ble bygd i Spania. De ble veldig dyre til slutt... 1 Lenke til kommentar
Morten Simonsen Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Hva med trikker som brukes i Sveits eller andre land med snø og is? Nei du, for SV er ikke det noe som kalles fornuft, kun egne tanker og drømmer. Sukk. Så du tror oppriktig at SV har kontrollert denne prosessen? Og at de i tillegg ønsker å ikke gjøre det fornuftig? Jeg må innrømme jeg blir provosert...av dumheten. 6 Lenke til kommentar
1SNGGEPG Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 En investering i t-banenettet er en mye bedre investering enn en i trikkenettet. Få en fortgang i utbyggingen av ny sentrumstunnel, bygg volvatsvingen og Homannsbyen stasjon. Pluss forlengelser av linjene. Trikkene deler trase med alt mulig annet, da blir det treigt og farlig. Lenke til kommentar
stiantq Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Sukk. Så du tror oppriktig at SV har kontrollert denne prosessen? Og at de i tillegg ønsker å ikke gjøre det fornuftig? Jeg må innrømme jeg blir provosert...av dumheten. Inntil for et par år siden hadde tu.no sin egen kommentarfelt-løsning og da kunne nivået tidvis være ganske høyt, men etter at man fusjonerte med diskusjon.no så ender det stort sett opp i den blandingen av ignoranse og søppel som man ser i denne tråden. 5 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Sukk. Så du tror oppriktig at SV har kontrollert denne prosessen? Og at de i tillegg ønsker å ikke gjøre det fornuftig? Jeg må innrømme jeg blir provosert...av dumheten. SV har aldri gjort noe fornuftig, gjeng med sytepaver som har det for godt. og ja, SV med Rørleggeren var ansvarlig for Italiatrikken og denne kommer til å bli samme katastrofe, selv om rørleggeren nå er apekatt er han en Sver i bunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå