hightow Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Har lagt tregulv i ei dukkestue. Det ble et ujevnt mellomrom mellom gulvet og dørstokken på ca 5-7 mm. Dørkarmen er utformet slik at det ikke er mulig å få lagt inn noe mer inn mot døra. Da må jeg isåfall ut med dørkarmen, noe jeg ikke har tenkt å gjøre. Hva er beste løsning å få fikset dette? Jeg har tenkt ei dekklist som legges inntil dørstokken. Spørsmålet er om jeg bør lime den til tregulvet, eller feste den med noen stifter til gulvet. Jeg får ikke stiftet den til dørstokken, ettersom høydeforskjellen mellom dørstokk og gulvet er på ca 1mm. Gulvet er limet. Jeg tror ikke fuging av noe slag blir bra, ettersom mellomrommet er ujevnt, og gulvet er flytende. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Har du muligens et bilde av dette? Det finnes fugemasser som tåler opp til 20% bevegelse.(kanskje mer også), så det er ikke sikkert du trenger å avfeie tanken riktig enda. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Eg har ein tilsvarande situasjon. Har du sjanse for å feste lista til dørstokken, sånn at ingenting er festa i golvet? Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Liming fungerer generelt fint. Kapp den gjerne med 1 mm overmål så sitter den av seg selv i endene. Lim med tvinge på midten eller legg noe tungt inn mot og en bit som motpress. Kapper du litt løsere kan den også holdes fast med litt maskeringstape til limen har herdet. Alternativt kan du også legge inn klosser under dørstokken/terskelen som du spikrer listen til... Mange muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå