Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblem på Golf 2.0 TDI 2006 4Motion

Anbefalte innlegg

Problemet var i utgangspunktet hull i bunnpanna.
Motor ble sjekket før arbeidet ble igangsatt. Turnet og startet lett.

Et uhell under demontering av bunnpanna medførte at en plastbit av akseltetningen på gearkassesiden ble skadet.
For å skifte denne måtte vi ha ut gearkassa, noe vi etterhvert fikk til. Akseltetningen ble skiftet og den gamle impulsgiveren ble flyttet over og montert på denne.
Vi fikk etterhvert gearkassa på plass igjen og monterte på ny bunnpanne samt alle de andre delene som hadde blitt demontert under arbeidet.

Nå som arbeidet er ferdig vil ikke bilen starte. Starteren går som normalt, men det er ingen tegn på at motoren vil starte.
Vi har sjekket sikringer og testet bilen for feilkoder med VAG-software, uten resultat.
Dieselfilter/slanger/rør ble ikke berørt av arbeidet.

Demonterte og fjernet luftfilter og batterikasse før vedlagte bilde ble tatt, for å se om vi hadde glemt noen koplinger eller annet som ellers ikke var synlig.

Dette ble en hard nøtt for oss å knekke og vi trenger hjelp!

Har du noen gode tips og råd på hva som kan være løsning på dette problemet? 

Alle bidrag mottas med stor takk!

post-485906-0-45363500-1528713506_thumb.jpg

Endret av HetleGolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du bruker en falsk vcds 12.12 den nye skal være 18.2.1 anbefaler ikke bruke noe annet på biler.

Du har nok ikke tilgang til alt når du ikke bruker original kabel.

Er det noen lyder når du prøver å starte bilen?

Prøv å ta av innsugslsangen start bilen,ikke la den gå om den starter..

Mulig også det er feil med oljepumpa 

Lenke til kommentar

Hei accer,

Takk for svar.

Ingen unormale lyder når en forsøker starte bilen.
Hvordan sjekker jeg om oljepumpa er gåen? Rart om den skulle være det, da vi ikke har vært innom den i arbeidet som er utført.
Skal gjøre nytt forsøk på å starte bilen senere i dag uten innsugsslangen på plass.

Ser du bruker en falsk vcds 12.12 den nye skal være 18.2.1 anbefaler ikke bruke noe annet på biler.

Du har nok ikke tilgang til alt når du ikke bruker original kabel.

Er det noen lyder når du prøver å starte bilen?

Prøv å ta av innsugslsangen start bilen,ikke la den gå om den starter..

Mulig også det er feil med oljepumpa 

Lenke til kommentar

For å sjekke oljetrykk på disse så pleier jeg å skru ut oljetrykksbryteren(sitter rundt oljefilteret en plass) og kobler på et manometer. Hvis man ikke har slikt utstyr er det bare å holde fingeren foran å kjenne på trykket, eller se om det spruter ut olje når man kjinner.

De pleier å starte uten oljetrykk meg bekjent, men man mister hjelpekrafta til bremsen og turboen ryker i løpet av kort tid.

Å bruke fake uorginale testere kommer man ikke langt med. Siden du har vært å klådd på impulsgiveren så hadde jeg målt denne manuelt. Voltmeteret på vekselspenning og du skal ha over 0,2v når du kjinner.

Jeg vet ikke om det lar seg gjøre, men kanskje du har bomma på svinghjulet og satt det feil. Sjekk timing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...