Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Store søvnproblemer, trenger råd.

jae-ols

Anbefalte innlegg

Jeg har store søvnproblemer. Hatt det i lang tid. Har gått på Truxal i mange år, men det hjelper ikke lengre. Går nå på 5 mg. Zopiclone, det hjelper heller ikke. Jeg får ikke sove, er ikke trøtt. Men er så utslitt dagen etter. Vondt i hodet, irritert og ukonsentrert. Veit ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette. Ville gjerne fått en god natts søvn igjen. Håper noen har gode råd. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg har store søvnproblemer. Hatt det i lang tid. Har gått på Truxal i mange år, men det hjelper ikke lengre. Går nå på 5 mg. Zopiclone, det hjelper heller ikke. Jeg får ikke sove, er ikke trøtt. Men er så utslitt dagen etter. Vondt i hodet, irritert og ukonsentrert. Veit ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette. Ville gjerne fått en god natts søvn igjen. Håper noen har gode råd. 

Du kan fint doble den dosen, alternativt bytte den ut med Vival eller ta Vival i tillegg.

Tiden vi inne i nå betyr at døgnet er lysere med mer støy, fuglekvitter og det som følger med av varme osv. Sørg for å eliminere alt som forstyrrer. Forsøk å sove med hodet i fotenden av sengen!

Forsøk å unngå drikke alkohol, og unngå kaffe om kvelden - men dette bør være unødvendig å si.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan fint doble den dosen, alternativt bytte den ut med Vival eller ta Vival i tillegg.

Tiden vi inne i nå betyr at døgnet er lysere med mer støy, fuglekvitter og det som følger med av varme osv. Sørg for å eliminere alt som forstyrrer. Forsøk å sove med hodet i fotenden av sengen!

Forsøk å unngå drikke alkohol, og unngå kaffe om kvelden - men dette bør være unødvendig å si.

Jeg får ikke vanedannende medisiner av legen. Har blitt veldig strengt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg får ikke vanedannende medisiner av legen. Har blitt veldig strengt. 

Bytt lege?

Tablettene er jo ikke noe man skal behøve å be om - om du sover så dårlig og har problemer med jobb/skole må legen ta tak i dette og skrive ut medisiner som virker.

Vanedannende eller ikke, poenget er å gjøre at du kan stå i skole eller jobb, og ellers få et så godt liv som mulig.

For en kortere periode er det ingen grunn til å nekte, og ved fare for tilvenning lager man en plan for avvenning.

Lenke til kommentar

Masse fysisk aktivitet, en god seng og et godt kosthold bør funke. Jeg jobber nattevakter 7 dager på og har fri påfølgene 7 dager. De dagene jeg jobber har jeg ingen problemer med å sove, men når jeg har fri og dersom jeg sitter på ræva en hel dag eller to og kun tar meg en 5-minutters gåtur til butikken, så får jeg ikke sove om natten. Men dersom jeg gjør noe, så går det fint.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...