Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Leasing vs Kjøp av bil

Anbefalte innlegg

Har tenkt tanken, men er dessverre ikke i Tesla-køen. Tenker at leveringen vil være sent 2019, tidlig 2020 dersom jeg bestiller ila sommeren? (kun tipping).

I mitt hode, er det ikke store forskjellen på en Model 3, og f.eks en S70D. S70D er vel litt større, og har mer "stasj" enn 3` ern vil få?

f.eks: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121428971

Her må gjerne noen med tesla kunnskap arrestere meg! :-)

Eneste forskjellen (utover størrelsen og at selve bilen er en annerledes all over) er vell at Model 3 kommer ferdig med utstyr for "autopilot", mens på Model S er det forskjell fra bil til bil, men selv på Model 3 må det låses opp med betaling, mener jeg. Er vell ca 50 000kr for "Enhanced Autopilot" og så 30 000 på toppen av det igjen for "full self-driving capability", mens på en Model S blir dette i etterkant av prisen på en eventuell oppgradering igjen.

Sier det samme som deg, her må gjerne noen med mer kunnskap arrestere meg, men trooor det er ganske presist :)

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikser du det før du leverer bilen kan du jo gjøre det selv om du så ønsker, lar du leasingselskapet gjøre det, så tar de det nok hos merkeforhandler.

Hvis ikke det står i den type kontrakter at all service/vedlikehold/reparasjoner skal gjøres på leasing-selskapets premisser (deres verksteder og kontaktnett)

For alt jeg vet har man ikke lov å bytte olje & filter sjøl engang(?) Så kan man innvende at folk som leaser bil ikke er interessert å bytte olje sjøl, det kan også være sant.

Lenke til kommentar

Regnet på leasing når vi kjøpte bil nå. Bytter du bil oftere enn hvert 4. år lønner det seg.

Vi kjøpte KIA og skal ha bilen til garantien nærmer seg slutten. Minst 5 år, maks 7. Da ble kjøp billigere. Kan anbefales forøvrig. Optima PHEV, passe premium til husbruk. Midt mellom billig japse og VW.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Regnet på leasing når vi kjøpte bil nå. Bytter du bil oftere enn hvert 4. år lønner det seg.

Vi kjøpte KIA og skal ha bilen til garantien nærmer seg slutten. Minst 5 år, maks 7. Da ble kjøp billigere. Kan anbefales forøvrig. Optima PHEV, passe premium til husbruk. Midt mellom billig japse og VW.

Nå  kan ikke dette avtales på forhånd, **blunk** **blunk**, men det er ikke uvanlig å overta bilen etter endt leasing for 1-2 avdrag.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Fikser du det før du leverer bilen kan du jo gjøre det selv om du så ønsker, lar du leasingselskapet gjøre det, så tar de det nok hos merkeforhandler.

Nei, da bryter du nok kontrakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...