Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klarer ikke ha sex uten at er følelser i bildet.

Anbefalte innlegg

One night stands, skjer ikke. Prøvd, men funker ikke. Flere ganger.

Jeg klarer ikke "prestere" og har ikke lyst til og ha sex med mindre det er følelser/kjærlighet involvert.

Hva heter dette ? 

Jeg har jo hatt sex mange ganger og med flere forskjellige personer men det har alltid vært i et forhold eller med noen jeg har vært forelsket i. 

Jeg kan se at det motsatte kjønn er Pen,Deilig osv, Driftene er jo der, men jeg kunne ikke tenke meg og hoppe til køys helt uten videre. Aseksuell er jeg ikke. 

Noen som husker eller vet hva denne "legningen" heter ? 

Anonymous poster hash: 25df8...6a9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behøver det å hete noe? Hvis du ikke trives med å ha sex med mindre det er romantiske følelser involvert, så er det jo helt greit å la være.

Hvis man er nødt til å kalle det noe, som folk er opptatt av om dagen, så er det kanskje demiseksuell du tenker på?

For meg så høres du helt vanlig ut, er ikke uvanlig at folk foretrekker eller trenger mer følelser en seksuell attraksjon, når det kommer til sex.

Lenke til kommentar

Hehe, jøss, det slår meg hvor hardt den medikaliseringen av samfunnet har blitt når et så normalt fenomen blir sett på som et avvik   :lol:

Og jeg som trodde jeg var normal som kun vil ha sex med kjæresten min som jeg er glad i. 

;)  Elsker å ha sex med kjæresten min som som jeg er glad i jeg   :love:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Promiskuøs er vel ordet du leter etter.

Promiskuøs er nærmest det motsatte av hva TS beskriver.

TS er tilsynelatende "demiseksuell" - å bare være seksuelt tiltrukket en person man har romantiske følelser for. Det omtales gjerne som en mellomting mellom det seksuelle og aseksuelle, og jeg tviler følgelig på at TS har en særlig sterk sexdrive.

Alternativt, kan det tenke seg at det egentlige problemet er hvorvidt TS føler seg trygg på den potensielle partneren. Dette er i så fall ikke det samme som kjærlighet, og i så fall er tilstanden heller ikke det samme som demiseksualitet, men ganske enkelt seksuell utrygghet - som heller ikke trenger å være relatert sexdrive.

Uansett ser det ut til at TS sin tilstand tilnærmet kan beskrives som en mental lidelse i den grad man ikke er i et forhold med noen man er trygg på og / eller elsker, fordi man i så fall ikke kan få utløp for sin egen seksualitet. Og ja, det er en avvikstilstand.

Om TS gjentatte ganger forsøker seg på ONS uten å kunne gjennomføre, er det sannsynlig at både frustrasjon og depresjon kan utvikle seg over tid. Sannsynligvis er frustrasjonen allerede et faktum, tatt opprettelsen av denne tråden i betraktning.

Lenke til kommentar

TS

Har ikke opplevd at det har vært spesielt vanskelig på ONS, Da det fortsatt er mulig og tilfredstille andre selvom man ikke får så mye ut av det selv, så jeg har kommet meg ut av det. Det har ikke så mye med at jeg er utrygg heller, jeg er ganske selvsikker og har ganske god selvinnsikt. Flere ganger har jeg klina,tafsa osv med andre på selve festen eller ute på byen, men det blir med det da jeg ofte er den som ikke ønsker og fortsette kvelden hjemme med den andre.. Sex er jo fantastisk og jeg liker det, men det gjelder kun med en person jeg har følelser for, Det med klining og tafsing på fest er jo gøy / "hyggelig"..

Men men, jeg syntes det er en ganske fornuftig egenskap.. Det er fler jeg vet om som kunne hatt godt av og ha det litt som meg, så kanskje de hadde sluttet og hoppe på alt som holder nogenlunde 37 Grader.

Anonymous poster hash: 25df8...6a9
Lenke til kommentar

Denne kan jeg diagnostisere lett; det kalles å være "normal". 

(Ikke fordi alternativet er "unormalt" men fordi dette også må kunne anses som såpass vanlig at det passer inn under definisjonen av hva som må anses å være normalt)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tror egentlig det ikke er unormalt i det hele tatt, men mange, spesielt gutter sier på automatikk "hun var digg!" dagen derpå (så lenge det ikke skjedde noe ekstraordinært som må fortelles).

Jeg har aldri vært særlig fan av ONS, foretrekker alltid at jeg enten har datet jenta ei stund eller er i et forhold. Da er det mye gøyere.Tror det er mer normalt å ikke like ONS enn hva man kanskje får inntrykk av blant venner og ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...