HalvBon Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Har benyttet dagen til å rydde litt i ei bod, og kom over flere kasser med antikvariske datakomponenter, det meste tilleggskort, prosessorer, kjølere og mye annet, det meste nytt. Er det et marked for slikt? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Hva slags årstall snakker vi om her? Det at du nevner kjølere får meg til å tenke på at dette ikke er så gammelt. Husker jo fortsatt godt CPUer som ikke hadde kjøling. Lenke til kommentar
HalvBon Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2018 Hva slags årstall snakker vi om her? Det at du nevner kjølere får meg til å tenke på at dette ikke er så gammelt. Husker jo fortsatt godt CPUer som ikke hadde kjøling. Ca 1995-2005 Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Det kan være et lite marked for det, men det er nok mest for folk som kanskje vil ta vare på komponentene i mange år i håp om at verdien øker med tiden. Kan du ikke legge ut noen bilder, så man ser hva det er? Litt enklere å finne eventuell verdi da. @RRhoads Hvor gammel er du egentlig CPU uten kjøler, da snakker vi 486? Jeg husker ikke om jeg hadde kjøler på min 486DX2 66MHz, men jeg hadde det på AMD K6 233MHz på slutten av nittitallet. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 (endret) @RRhoads Hvor gammel er du egentlig CPU uten kjøler, da snakker vi 486? Jeg husker ikke om jeg hadde kjøler på min 486DX2 66MHz, men jeg hadde det på AMD K6 233MHz på slutten av nittitallet. Snart 40. Det er mulig det var heatsink på din DX2 66, da det var omtrent der de begynte med passiv kjøling. Jeg hadde en 486 SX 33 uten heatsink. Endret 11. juni 2018 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Det er jo bl.a en viss retro-ånd i luften for tiden, så det er vel ikke umulig å få solgt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Ja, det er en del som bygger seg en PC med MS Dos 6.22 og bruker den til gamle spill. Passer fint til en 14" CRT med 800X600 oppløsning for en skikkelig retro følelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå