Gå til innhold

Halve flybillettprisen er avgifter


Anbefalte innlegg

Det er også ignoranse å tro at noe kommer raskt når det er så store utfordringer som skal løses. Energitettheten er altfor lav i batteriet til at de kan få praktisk nytte i fly med det første. Og selv med veldig stor satsing på utvikling og jobbing helt på kanten av det ansvarlige slik at batterier stadig tar fyr så ser vi kun 2-3% årlig økning i energitetthet i betteriene. I tillegg så vil tunge batterier øke energiforbruket mye mer i fly enn hva man ser for tunge batteribiler. Og for fly så må man i tillegg ha inn en god sikkerhetsmargin for energi slik at man ved problemer rekker frem til en annen flyplass. Så mitt tips er å sjekke igjen om 30 år. Dette blir som fremtidsdrømmene som mange hadde på 50-tallet om at alle snart skulle bytte ut bilene med personlige helikopter.

popmech_helico.jpg

 

At man snakker om hybridfly som går både på strøm og flybensin viser bare hvor ute på viddene mange er idag. Hybridbiler har noe for seg for bykjøring da man kan slå av brennstoffmotoren og kun gå på batteri når man kommer til lyskryss og ved lave hastigheter. For langdistansekjøring gir imidlertid hybridbiler høyere forbruk da man må dra med seg masse ekstra vekt og kjøre på forbrenningsmotoren hele tiden. Det samme gjelder for fly, det er få lyskryss de stopper ved i luften.

Hva med droner? Kan vi bytte biler ut med droner i fremtiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en masse offentlige ansatte og subsidierte arbeidsplasser i Norge for å holde nede arbeidsledigheten. Skjult arbeidsledighet. Det er en av grunnene til at skattene er så høye og avgiftene så mange. Det har et navn og det kalles sosialisme. Høyre-regjeringen driver den samme politikken som de rødgrønne.

Når oljevirksomheten legges ned går Norge konkurs.

Vi ender opp som Hellas.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp å tenke på staten og avgifter. Man er maktesløs uansett. Det er bare å betale ut av rævva for tjenester man kanskje får bruk for en gang i fremtiden, og holde kjeft om det.

Ikke glem at vi har hentet ut enorme verdier i starten av livet, dette bør vi også gjøre opp for oss. Plutselig blir en syk og må ha tabeletter fra en forferdelig leverandør som skal ha titalls tusen stykket osv.

Lenke til kommentar

Ikke glem at vi har hentet ut enorme verdier i starten av livet, dette bør vi også gjøre opp for oss. Plutselig blir en syk og må ha tabeletter fra en forferdelig leverandør som skal ha titalls tusen stykket osv.

Det er selvfølgelig et godt poeng. Men man trenger ikke ansette 35-40 personer på et bibliotek, eller 7-8 personer for å ta seg av en pleietrengende eller en elev med ADHD. Det er utrolig mange offentlig ansatte og subsidierte arbeidsplasser i Norge og dette er egentlig en form for skjult arbeidsledighet. 70% av arbeidsplassene under nåværende og forrige regjering (Høyre/Frp) har kommet i offentlig sektor. Derfor er skattene så høye, derfor innføres det hele tiden nye avgifter. Politikerne i Norge stoler ikke på de frie markedskreftene og når arbeidsplasser forsvinner i industri og service på grunn av automatisering, ny teknologi og utflagging, svarer de med høyere skatter og avgifter som de bruker for å opprette en masse unødvendige arbeidsplasser i offentlig sektor. Naturligvis har Norge råd til å gjøre dette foreløpig, så det er ikke noen krise. Men det kan bli en krise i fremtiden. Vestlige land forandrer sin økonomiske struktur og Norge jukser seg fra denne vanskelige utfordringen. Enkeltavgifter og ulike skatter må sees i en større sammenheng hvis bildet skal bli riktig. (Det har heller aldri vært de landene med høyest skatt, som har fått inn mest skattepenger).

Endret av Vaniman
Lenke til kommentar

Det er jo avgiftene som rammer de små flyplassene mest, som Rygge flyplass som ble rammet av siste skrik i flyavgifter.

Det er en sannhet med modifikasjoner, den ble delvis rammet av avgifter, og delvis rammet av et sært flyselskap som heter Ryanair.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...