Gå til innhold

Lyd i subwoofer

Anbefalte innlegg

Hei. Har koblet opp et nytt anlegg i stuen. Har egentlig ikke noe voldsomt peiling på dette..men har fått lyd. Men når jeg har subben koblet, kommer det lyd fra stemmene når jeg ser på tv. Kommer ikke når jeg hører på musikk. Så må koblet av subben når jeg ser på tv. Dette er et lg anlegg. Kan nevne at jeg har koblet i en optical digital audio kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har koblet opp et nytt anlegg i stuen. Har egentlig ikke noe voldsomt peiling på dette..men har fått lyd. Men når jeg har subben koblet, kommer det lyd fra stemmene når jeg ser på tv. Kommer ikke når jeg hører på musikk. Så må koblet av subben når jeg ser på tv. Dette er et lg anlegg. Kan nevne at jeg har koblet i en optical digital audio kabel.

Det er vanligvis egen innstilling i bass-management når det gjelder 2 kanals kilde, det samme gjelder for 5.1 lyd. Disse er ofte også koblet til de forskjellige inngangene. Les instruksjonsboka.

Forøvrig kan det virke som du har koblet noe feil relatert sub; for uansett hvordan man snur og vender på det har jeg aldri hørt om stemmer i sub-kanalene før :) Om ikke anlegget har noen innstillinger så har ofte sub innstillinger for å kutte lyd over en viss frekvens (det er også et alternativ).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig er det en innstilling. Om å finne den. :) men subben er koblet med disse to ledningene inn i forsterkeren. Ikke noe annet enn det. LG HB954PB heter anlegget. Skal se hva jeg finner. Skikkelig irriterende når man hører når tale kan høres i subben også

Lenke til kommentar

Jada alt det er riktig. Men hvis eg skrur ned volumet på subben til -10, så forsvinner det. Men da forsvinner også all bass når jeg hører på musikk. Så må ha den på minst -2 for å ha noelunde bass. Men da igjen lyd av stemmene på TV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...