Cato83 Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Hei. Har koblet opp et nytt anlegg i stuen. Har egentlig ikke noe voldsomt peiling på dette..men har fått lyd. Men når jeg har subben koblet, kommer det lyd fra stemmene når jeg ser på tv. Kommer ikke når jeg hører på musikk. Så må koblet av subben når jeg ser på tv. Dette er et lg anlegg. Kan nevne at jeg har koblet i en optical digital audio kabel. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Hei. Har koblet opp et nytt anlegg i stuen. Har egentlig ikke noe voldsomt peiling på dette..men har fått lyd. Men når jeg har subben koblet, kommer det lyd fra stemmene når jeg ser på tv. Kommer ikke når jeg hører på musikk. Så må koblet av subben når jeg ser på tv. Dette er et lg anlegg. Kan nevne at jeg har koblet i en optical digital audio kabel. Det er vanligvis egen innstilling i bass-management når det gjelder 2 kanals kilde, det samme gjelder for 5.1 lyd. Disse er ofte også koblet til de forskjellige inngangene. Les instruksjonsboka. Forøvrig kan det virke som du har koblet noe feil relatert sub; for uansett hvordan man snur og vender på det har jeg aldri hørt om stemmer i sub-kanalene før Om ikke anlegget har noen innstillinger så har ofte sub innstillinger for å kutte lyd over en viss frekvens (det er også et alternativ). Endret 10. juni 2018 av TGB Lenke til kommentar
Cato83 Skrevet 11. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2018 Mest sannsynlig er det en innstilling. Om å finne den. men subben er koblet med disse to ledningene inn i forsterkeren. Ikke noe annet enn det. LG HB954PB heter anlegget. Skal se hva jeg finner. Skikkelig irriterende når man hører når tale kan høres i subben også Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 (endret) Fant bilde av den, kom subwooferen med anlegget ?Da skal ledningene kobles til der det står Subwoofer, oransj kontakt, også viktig at man ikke bytter om + og - Endret 11. juni 2018 av fo2re Lenke til kommentar
Cato83 Skrevet 11. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2018 Jada alt det er riktig. Men hvis eg skrur ned volumet på subben til -10, så forsvinner det. Men da forsvinner også all bass når jeg hører på musikk. Så må ha den på minst -2 for å ha noelunde bass. Men da igjen lyd av stemmene på TV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå