Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil dekket av byggestøv og dritt fra trær

Anbefalte innlegg

Jeg har vel aldri skrevet at man bør gå til rettssak før man vet noe som helst?? Det er jo det jeg nettopp -ikke- har skrevet! Man bør få bilen til verksted, helst lakkerings-verksted, betale en 500-lapp, bare for å få avklart det. Få en profesjonell konklusjon. Tar sikkert ikke lang tid for en ekspert å se det, kanskje bare 1-2 minutter og gratis.

Hvordan klarer folk å ta alt jeg skriver ut av kontekst, hele tiden? Prøver å skrive så enkelt som overhodet mulig, men det er jo om å gjøre å gjøre ting å vanskelig som overhodet mulig.

-Betong- er ikke grønnaktig, men hvem vet hva slags reaksjoner det kan bli av betongstøv som brenner seg inn i billakk, kanskje med litt fukt, over noen dager? Tviler på at noen i tråden her kan komme med noen uttalelse som holder mål i forhold til et verksted.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, gudene vet hvordan romtemperert betong som svir seg inn i klarlakken på tørket lakk reagerer..

For det er en umulighet å få betong inn i lakken uten at man har ekstremt stor varme.

Det er ren idioti å ta den med til lakkverksted før man har forsøkt vaske selv.

Er det noe som ikke går bort med en vask eller to, så kan man vurdere det.

Lenke til kommentar

Pollen dette, jeg bor på landet og i varmeperioden som nylig var trodde vi det var noen som tente bål midt i skogen... Men det var enkelt og greit bare pollen som slapp seg fra trærne i store skyer... Bil, vindu, utemøbler og alt vi hadde utendørs ble dekt av ett tynt lag med pollen hver eneste dag i flere uker..

Vask bilen, så blir du ferdig med det.. Om det skulle være betongstøv så må det jo vaskes av raskest mulig uansett, så det å sitte å vente for å bruke bilen som bevis kan ende opp med at man selv er opptrer uforsvarlig og får iallefall ikke en krone på forsikringen...

Lenke til kommentar

Slutt å fundere noe mer over dette og bare prøv en vask for guds skyld. Du har fått mange tips i denne tråden, og det beste er å prøve avfetting, som Prickbort, før du vasker.

Hvis jeg har forstått riktig så har du stått parkert under, eller i umiddelbar nærhet til et tre. Jeg måtte en periode parkere under et tre som det nærmest rant kvae eller no annen slags gugge av og bilen blei helt jævlig. Dette i kombinasjon med en periode hvor det er stor spredning av pollen og sikkert litt støv fra dreneringsarbeidet så er det sannsynligvis ei herlig gugge av kvae, pollen og støv.

Hva gjorde du for også fikse det?

Lenke til kommentar

Så etter din mening bør man gå til rettsak før man i det hele tatt vet om det lar seg fjerne med en vanlig vask?

TS må passe på å ikke vaske bilen før evt rettsaken er over, kan jo ikke risikere å fjerne bevismaterialet :p

Ellers ser det ut som sevje og pollen, har fått slik på bilen min når jeg har parkert under trær også, som ser helt likt ut.

Seigt støv kommer ikke av betongarbeid uansett, betong er som de fleste kanskje vet om, ikke seigt men hardt.

Betong er heller ikke grønn-aktig.

Hvordan fjernet du dette?

Lenke til kommentar

Hva gjorde du for også fikse det?

Avfetting og vask, men gikk ikke nødvendigvis av på første forsøk mener jeg å huske. Alternativt kan kanskje sitrusspray/rens hjelpe. Du må nesten bare hoppe i det og prøve litt forskjellige, ikke overtenke og krisemaksimere på et forum. Dette er neppe no hokus pokus som litt arbeidsinnsats ikke fikser  :)

Endret av bas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...