smaries Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Hei! Jeg har en Terhi fun 405 modell, 13 fot, 135kg med mercury viking motor på 10/15 hk. Med bare meg i båten går den 22 knop. Jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig å kjøre med vannski med den? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Det går med lett person på brede ski Lenke til kommentar
OPL Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Så lenge den klarer å plane så går Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Det bør gå, men husk å få vekten langt foran i båten slik at det er lettere å få den ned igjen i plan. Det er også lurt å starte fra ei brygge slik at man ikke må trekke den som skal stå på vannski opp fra vannet. Da jeg var 15-16 år brukte vi en 10 fots Gøy-jolle med Yamaha 9,9 til å trekke vannski. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Har trukket vannski med en 10 fots båt med 9,9/15 hk motor, men som nevnt, det er vanskelig og starte i vann med liten motor med mindre personen du skal dra er liten og har brede vannski. Lenke til kommentar
Tavlegnom Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 handler mer om bredden på skiene dine enn fart. Hvis du knyter ett tau fast i ett strykebrett trenger du ikke mer enn 4 kt. Smalere flater = mer fart. Handler om hvordan objektet du tauer blir ført gjennom vannet. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Det var omtrent i midten av tenårene at sommeren kom da vår GH14 med 20 hester ikke klarte å dra meg opp lenger, hvis jeg husker riktig nå. Er jo bare å prøve Har man først kommet opp er det greit, skal ikke rare farta til for å holde seg oppe med vannski. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå