Gå til innhold

Utsettelse masteroppgave, lånekassen og stipend

treant

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe meg og svare på ting jeg lurer på angående utsettelse av masteroppgaven og stipend. Rådgiveren/kordinatoren på instituttet klarer ikke å svare på ting, og har tydeligvis tatt permisjon. Masteroppgaven er på to semester: høst 2017 og vår 2018,60 studiepoeng. Grunnen for at jeg fikk utsettelse var på grunn manglende veiledning på vår semesteret da veilederen sluttet i jobben for å ta en annen jobb utenlandsk. Jeg fikk da utsettelse da jeg hadde havnet i en situasjon utenfor min kontroll.

Spørsmål 1) Blir lånet fra høst 2017 og vår 2018 fortsatt omgjort når jeg fullfører?
Spørsmål 2) Får jeg fortsatt stipend for kommende semester i høst med samme ordinære betingelser om omgjørelse?

Grunnen til at jeg spør her at jeg ikke fant noe på lånekassen sine sider, så jeg søkte stipend for samme master, men bare for perioden høst 2018, noe som ble innvilget - men jeg har ikke signert da jeg ikke synes dette er virker helt riktig.

edit: glemte å si at jeg fikk et helt semester utsettelse - og instituttet sa at studieplanen skulle oppdateres.

Endret av Flyingtreant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det ikke har endret seg siden jeg studerte for 3 år siden, så er det fortsatt følgende som gjelder:

1) Ja, lånet blir omgjort til stipend for det antall studiepoeng masteroppgaven omfatter i det du fullfører. Sånn sett er det egentlig irrelevant når undervisningen/veiledningen skjedde. Du kan fullføre om 10 år, men stipendet blir ikke omgjort før da.

2) Dersom du ikke tar nye emner som fyller opp med 30 nye studiepoeng til høsten, så får du ikke omgjort lånet til stipend. 240 studiepoeng over 11 semestere gir fortsatt kun stipend for 10 semestere. Lån får du i opp til 8 år uansett.

Lenke til kommentar

Dersom det ikke har endret seg siden jeg studerte for 3 år siden, så er det fortsatt følgende som gjelder:

1) Ja, lånet blir omgjort til stipend for det antall studiepoeng masteroppgaven omfatter i det du fullfører. Sånn sett er det egentlig irrelevant når undervisningen/veiledningen skjedde. Du kan fullføre om 10 år, men stipendet blir ikke omgjort før da.

2) Dersom du ikke tar nye emner som fyller opp med 30 nye studiepoeng til høsten, så får du ikke omgjort lånet til stipend. 240 studiepoeng over 11 semestere gir fortsatt kun stipend for 10 semestere. Lån får du i opp til 8 år uansett.

Takk for svar. Så det har ingen ting å si at jeg fikk et helt semester utsettelse, og at instituttet sa at studieplanen skulle oppdateres? Kjipt når det ikke min feil, men det får nå bare være. 

Endret av Flyingtreant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...