lals Skrevet 10. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2018 Jeg reinstallerte windows 10 her om dagen, og når jeg pcen booter så får jeg opp dette bildet. jeg må velge den det står "på volum 4" ellers vil ikke windows starte.. noen som vet hvordan jeg får den andre vekk? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2018 hvordan ser det ut inne i Disk Management? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2018 Du har en obsolete uefi bootmanager entry som antagelig skyldes en rekonfig av volumer/disk på et tidspunkt. Finner noen enklere tools du kan bruke her: https://superuser.com/questions/1063234/old-redundant-windows-10-boot-manager-entries-after-clean-installation Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2018 Kjør MSconfig, og gå til oppstart. Slett den du ikke vil ha. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2018 Kjør MSconfig, og gå til oppstart. Slett den du ikke vil ha. Får du gjort EFI endringer med msconfig. Det var i såfall nytt for meg ? Enkelte ganger må man inn på EFI partisjonen for å fjerne mappen med UID for den obsolete entryen. Lenke til kommentar
lals Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2018 Kjør MSconfig, og gå til oppstart. Slett den du ikke vil ha. jepp, det funket:) takk for hjelpen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2018 jepp, det funket:) takk for hjelpen Du har kanskje hatt igjen en legacy / mbr boot entry etter at systemet nå kjører med uefi installasjon ? Bra det ordnet seg. Lenke til kommentar
lals Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2018 helt sikkert. når jeg skulle installere windows fikk jeg ikke valgt disken, det stod at den ikke var gpt eller noe sånt. googlet det, og fant ut jeg måtte velge uefi et eller annet når jeg valgte boot rekefølgen. dette har jeg ikke gjort før, da har jeg skrevet noen kommandoer rett før installering av windows og disken ble gpt eller noe sånt:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå