Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo v50 dashlys og symboler - fusk


Anbefalte innlegg

Halloen. Jeg har en v50. Gått 230008. 1.6 Diesel.

 

Byttet i vinter en dyse. Og EGR-ventil. Fikk programmert dyse på lokalt volvo verksted.

Etter å ha fått bilen hjem etter dette begynte bilen å tulle. Bilen har ugjevnt turtall på lyd-dette vises ikke på speedometer. Den kan jokke litt, men svært lite. Dette er slik bilen oppfører seg helt til anti-sladd lampa kommer opp. Da oppfører bilen seg helt normalt. Har selv prøvd å slå av dtc av selv før dette slår inn for å se om det hjelper, men uten hell.

Har også sjekket kontaktene til cem og sikringer. Der var alt ok. Slik har den holdt på siden februar.

Nå den siste uka forsvant plutselig alle disse dashlysene. (I tillegg til motorlamap,den har også vært oppe like lenge som antisladd. ) og igår kom det tilbake. Motorlyset er ikke alltid tent når jeg begynner å kjøre. Det kan plutselig komme. Antisladden er en sikker innertier, den kommer, uansett, alt fra med en gang ved start eller så lenge som en halv time etterpå. Kan nevnes at eolysevæske er byttet og ny fylt på.

 

Har tidligere hatt en feilkode som forteller noe om at motorstyreenhet ikke samsnakker/samarbeider med antisladd systemet. Og dette skjedde som sagt etter at EGR-ventil ble byttet, dyse og programmert av aut.volvo verksted.

 

Har selv vurert å prøve meg på en brukt motorstyreenhet, men tenker å prøve å få svar her ført. Dette er veldig frustrerende. For det gir bare rett og slett ikke mening.

 

Håper på svar. Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville helt ærlig vurdert å selge/bytte bil.

 

Faren min hadde en 1.6l V50 (07 modell) i en liten periode og det ble så mye feil at han valgte å selge, og ta steget opp til en 2.4l V70 (07 modell), den har det ikke vært noe problemer med i løpet av det siste året. Mener å huske at han bare måtte legge litt over 10 000kr i mellom, men så har han kjøpt nye felger og dekk til V70en.

 

 

Dette var nok ikke svaret du ønsket eller håpte på, men har hørt fra flere andre at det generelt er mye feil med denne modellen, så det er nok noe å vurdere.

 

Håper uansett det løser seg :)

Lenke til kommentar

Har tenkt mye på det siden jul. Har faktisk vurdert en v70 selv.

Har vært meget fornøyd med bilen, det er ikke det. Men nå har vist det ene ledet til det andre, og med ECM og slikt er det ikke godt å vite hva som er feilen eller hva som er eksakt feilen.... så spm er hvor mye jobb og tid med frustrasjon man skal bruke på det. Selv kjører jeg veldig mye. Annen hver helg kjører jeg nesten 40mil, tur retur for å ha samvær med datter. Og det sier seg selv at ting burde være på stell da.

 

Takk skal du ha allikevell.

Synd man ikke viste om v50 syndene før man gikk i fella

.

Men når det er sagt. Så vet jeg om v50 som kommer rett fra nedenom for å si det sånn, så sånn sett har jeg vært heldig.

Lenke til kommentar

Hadde nok tatt med bilen tilbake dit hvor den ble reparert og fått de til å kikke på den. Det kan hende de har glemt noe eller at de for eksempel delvis har ødelagt ei kontakt eller en ledning i forbindelse med jobben de har gjort. 

Hører mer ut som det kan være dårlig kontakt et sted. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...