Gå til innhold

Hva tenke dere når dere hører ordet feminisme?

Anbefalte innlegg

Har du noen forslag?

Den billigste løsningen er at media og skolen fokuserer på familieverdier, og oppfordrer folk til å ikke utsette ekteskap og famlie. Nordmenn lytter til media og skolen, så det vil være svært effektivt.

Om vi kombinerer dette med skatteinsentiver for partnerskap, så vil antall enslige falle drastisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller at det du kaller "liberal feminisme" tenderer til å være egiltalisme? Når man bruker ordet "fem" så sier det seg vel egentlig selv at det er sentrert om kvinner og ikke likestlling eller å være likestilt? Det er litt som når diktatorer bruker ordet "folkerepublikk".  Eller når rasister påstår at de ikke er rasister, men rasebevisst. Med feminisme forsøker man å hvitvaske ordet med å forsøke å inkludere vanlige oppegående mennesker som ønsker likestilling ved å kalle det "liberal feminisme". 

Stalin ønsket seg jo også mer likestilling uten at vi kaller ham en feminist idag. Dette på tross av at kommunisme har betydelig flere fellestrekk med feminisme enn noen annen ideologi. En av grunnpilarene i feminismen fremstår jo å være "yte etter vilje, nyte etter ønske".

Må den ene utelukket den andre? Grunnen til at kvinner har en "egen" ideologi, er jo fordi kvinnen har vært den som ville klatre til mannens nivå, ikke omvendt.

Analogiene dine fungerer ikke. Du kan snu det andre veien og.

Lenke til kommentar

Ganske radikale rødstrømper, men ikke til å forundres over!

De har 2000 år i underkastelse å ta igjen.

Dette er det som er "solgt" av idealistene og "kjøpt" av veldig mange i vesten. Inkludert meg selv til en viss grad, i lang tid. Det har marxistiske (og postmoderne) røtter da det dreier seg om gruppeidentitet hvor den ene undertrykker den andre. Det er bare flyttet fra klassekamp, gjennom rasekamp og til kvinnekamp (og idag videre til LGBT-kamp). Du vet.. det var ikke tenkt at man skulle bli del av overklassen selv, så da må man jo finne nye grupper å drive undertrykker VS offer-ideologien sin på for å kunne fortsette å selge idêen. 

Det er selvsagt tilfelle at det fantes (og finnes) mennesker som undertrykker andre, men tanken om at man for det meste skal skamme seg over fortiden, brette opp armene, og knytte neven - fordi den var så forbasket kvinnefiendtlig er mye mer idealistisk propaganda enn virkelighet. Mye var helt annerledes før i tiden. Livet var hardt og man forsøkte etter beste evne å samarbeide for å gjøre det best mulig for alle. For å i det hele tatt få hjulene til å gå rundt. Menn begynte ikke å elske konene sine først etter 60-tallets kvinnebevegelse. At kvinnen stelte barn og hjem istedenfor å dra ut i skogen for å hugge trær eller lignende har helt naturlige forklaringer som handler om langt mer enn underkastelse. Vi burde være mer takknemlige for hva våre forfedre gjorde, for at vi idag lever i så gode samfunn. Isteden skal man drive med dette sverte-spillet og indoktrinere unge til å brette opp armene og trampe med føttene før de har fått nok år på baken til å engang ha orden på sitt eget liv.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må den ene utelukket den andre? Grunnen til at kvinner har en "egen" ideologi, er jo fordi kvinnen har vært den som ville klatre til mannens nivå, ikke omvendt.

Analogiene dine fungerer ikke. Du kan snu det andre veien og.

Ja det må det når målet ikke er det samme. Det at man tidvis ha kryssende eller dels sammenfallende enkeltmål betyr ikke at støtter samme ideologi. 

Man kan ikke være feminist og samtid "egalitaner". Akkurat som at en anarkist ikke samtidig kan være demokrat, selv om de tidvis har enkelte felles mål. 

Lenke til kommentar

RlXslSN.png

1. Menn er ikke likestilte med hverandre, hvordan skal kvinner oppnå likestilling med menn?

2. Voldtekt er seriøst straffet både juridiskt og sosialt, selv det å bli annklaget for voldtekt er ødeleggende for en manns rykte og kan ha alvorlige konsekvenser. Det er till og med sett mer alvorlig på en barnedrap, og moralskt sett er dette avskyelig.

3. Ingen er like.

4. Respekt må man gjøre seg fortjent til, og lytte kan man gjøre hvis de snakker fornuft, skjelden de gjør dette hvis temaet er feminisme.

5. Feminister bruker logiske falsum i debatter over hele linjen, og som regel tolker de statistikk helt feil.

Trur du krangler med feil person. Jeg er enig i at Feminisme er en uting.

Ok, den er grei, jeg tolket det feil.

Lenke til kommentar

Jeg tenker kvinner som vil bli som menn eller bruker mannen som referanse*. Begrepet likestilling har ingen klar definisjon idag da det stadig er blitt endret og misbrukt. Det hele går ut på å få kvinnemakt og dyrking av eget kjønn. Merkelige greier.  Selv er jeg imot alle nyanser av likestilling, likeverd er noe annet. Nå skal det sies jeg har ingen politisk agenda heller.

*https://www.yourtango.com/2016290905/womans-guide-pee-standing-up-like-man

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar

Feminisme forbinder jeg med sterke kvinner som er dårlig likt av patetiske menn som ikke tåler at kvinner har egen jobb, bil, leilighet, lønnskonto og ikke minst egne meninger.

Og som i flere tilfeller importerer koner fra andre land og kulturer som ofte er 50-600 år bak Norge for å føle seg ovenpå igjen.

Og du kaller andre fordomsfulle? Ganske typsisk når man ser splinten i andres øyne men ikke bjelken i sin egen. Javel, så det er altså kulturer du mener er 600 år bak Norge. Hvilke er disse da? Er det ikke en smule hyklerisk å bruke uttrykk som "rasistisk" og å komme med bastante meninger om at noen kulturer ligger 600 år bak Norge? Kan vi få en liste over hvem disse kulturene er? Såvidt jeg vet er det ikke noe land hvor samfunnsutviklingen ligger 600 år bak Norge. Kanskje isolerte samfunn i urskoger men ellers vet jeg ikke.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er rimelig historieløs ikke sant?

Hva jeg tenker når jeg hører ordet "Feminisme":

Svindel.

Løgn.

Biologi fornektelse.

Overtro.

Evolusjons fornektelse.

Historieforfalskning.

Ran.

Mordforsøk

Makt

Penger.

Og alt dette fra dag en.

Snakker du om Feminisme eller Politikere?

Lenke til kommentar

Snakker du om Feminisme eller Politikere?

Feminisme er en politisk ideologi basert på marxisme.

Ikke menn som slår de altså?

Vi kan ta systematisk misshandling med bruk av vold i familien 60-40 er fordelingen mellom kone og mann (jeg utelukker mot barn foreløpig), det vil si menn misshandler konen sin med bruk av fysisk vold 60% av totalen. Dette er fysisk misshandling, men hvis vi tar med psykologisk misshandling hopper tallet opp for kvinner til 75% som overgriper. Nå nevner du senere vold med døden til følge, kan du tenke deg at noen faktiskt tar ting for langt for å slippe unna den formen for misshandling og dreper kona si? Kvinner/ jenter kan faktiskt være ganske så slemme.

Når det gjelder tilfeldig vold i hjemmet så viser statistikken at den er som regel gjensidig med 55% hovedsaklig kvinner som slår først og den er lært av tidligere generasjoner.

PS Les litt om Erin Pizzey

Og hun hater feminismen, du hadde rett at menn elsker sterke kvinner og hun er en sterk kvinne. Jeg kan nevne mange sterke kvinner som menn elsker og disse kvinnene hater feminismen alle som en.

PS (2) Vold by proxy er ikke med i familievoldsstatistikken, dvs kvinner som bruker en 3dje part for å utøve vold mot sin partner.

og for å hammre dette hjem med slegge.

Feminisme er ikke lik kvinner

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, jeg liker IKKE feminister og meningene deres. Og jeg er kvinne. 

Jeg forbinder dette med feminister:

- Irriterende, sinte, illeluktende veganer-grünerløkka hipstere

- SV, som jeg irriterer meg grenseløst over. 

- Moraliserende bedrevitere som skylder på alle andre i stedet for å jobbe med seg sjæl

- Jeg forbinder det også feminister med menn, men da de mennene du vet har gjort ille ting med kvinner for så og sitte i debatt med deg og fortelle deg hvor viktig det er å være femininst. 

- en viss fritt-ord-vinner som irriterer meg grenseløst. 

- en viss ottar kvinne som irriterer meg grenseløst. 

- generelt sett sv-kvinnfolk

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...