8DX8QO0Y Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Fordi de ikke velger kun basert på lønn. Ok men likevel klager de over lønna... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Jaså? Selv om Norge regnes som et av verdens mest likestilte land, har vi fremdeles en rekke utfordringer før vi oppnår full likestilling mellom menn og kvinner. Her illustreres igrunn moderne feminisme veldig godt. Kvinners egne frie valg er en utfordring og et problem vi må til livs. At kvinner velger andre jobber og har andre prioriteringer må vi med andre ord motarbeide for å oppnå ‘full likestilling’. 4 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Feminisme? Først og fremst et skjellsord.... Feminisme er troen på at kvinner er offer uansett tid, sted og hendelse. Og det er alltid menn kollektivt som er skyld. Menn er f.eks skyld i at kvinner sminker og slanker seg. Og hvis en mann faktisk har gjort noe galt mot en kvinne, så er alle menn skyld i det. Feminisme er også troen på at alle kvinner er så sterke at de kan gjøre alt som enhver mann kan gjøre, bare kravene blir satt lavt nok så hun kan klare det... Feminisme er troen på at kvinner er så ekstremt svake at de ikke tåler å få et kompliment, eller bli fortalt en sannhet. De er så svake at de må skånes for for alt som er fælt. Og hvis en kvinne ikke mestrer en oppgave, så er det selvsagt aldri fordi hun er ubrukelig, men fordi samfunnet hater kvinner. Hvis en kvinne får motargumenter, eller blir kalt idiot på internett, så er det selvagt aldri fordi hun har sagt eller skrevet noe dumt, men fordi alle på internett hater kvinner... 5 Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Jaså? Selv om Norge regnes som et av verdens mest likestilte land, har vi fremdeles en rekke utfordringer før vi oppnår full likestilling mellom menn og kvinner. Det samme gjelder personer som spiser potetgull hver dag. Lavere lønn og mindre makt. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Hmmm.... Jeg spiser potetgull ca. 2 ganger i året Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Ok men likevel klager de over lønna... Potetgullspisende navere klager også på lønna. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 ^ Menn som sutrer om feminister. 2 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Her er det mange som ikke vet forskjellen på liberal feminisme og radikal feminisme. Eller at det du kaller "liberal feminisme" tenderer til å være egiltalisme? Når man bruker ordet "fem" så sier det seg vel egentlig selv at det er sentrert om kvinner og ikke likestlling eller å være likestilt? Det er litt som når diktatorer bruker ordet "folkerepublikk". Eller når rasister påstår at de ikke er rasister, men rasebevisst. Med feminisme forsøker man å hvitvaske ordet med å forsøke å inkludere vanlige oppegående mennesker som ønsker likestilling ved å kalle det "liberal feminisme". Stalin ønsket seg jo også mer likestilling uten at vi kaller ham en feminist idag. Dette på tross av at kommunisme har betydelig flere fellestrekk med feminisme enn noen annen ideologi. En av grunnpilarene i feminismen fremstår jo å være "yte etter vilje, nyte etter ønske". Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 (endret) Jeg tenker på to ting, tradisjonell feminisme og moderne feminisme. Tradisjonell feminisme handler om stemmerett, abort, skilsmisse og er noe de fleste nordmenn har et positivt forhold til. Moderne feminisme er mer kontroversielt. Noen ser på moderne feminisme som en ideologi som hater menn, men det har aldri vært mitt synspunkt. De er mye mer positive til venstrevridde menn enn til konservative kvinner. Moderne feminisme har som mål å bryte ned den tradisjonelle familiestrukturen fordi kvinner i barnefamilier velger å jobbe mindre og vil derfor ha mindre økonomisk makt enn menn. Problemet er at moderne feminisme har ført til en kraftig økning av folk som bor alene, og menn som faller fra samfunnet. Samfunnet trenger familier for å oppdra neste generasjon, Endret 13. juni 2018 av Camlon Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 (...) Problemet er at moderne feminisme har ført til en kraftig økning av folk som bor alene, og menn som faller fra samfunnet. Samfunnet trenger familier for å oppdra neste generasjon, Det er egentlig bare noe vi må forsone oss med. Slik er vår fremtid. Mitt synspunkt er at menn lenge har vært kunstig verdifulle som partnere. Nå nærmer vi oss vår sanne verdi. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Det er egentlig bare noe vi må forsone oss med. Slik er vår fremtid. Mitt synspunkt er at menn lenge har vært kunstig verdifulle som partnere. Nå nærmer vi oss vår sanne verdi. Hvorfor skal vi forsone oss med at det blir en kraftig økning av folk som bor alene og menn som faller fra samfunnet. Det er mye vi kan gjøre for å løse problemet. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Det er egentlig bare noe vi må forsone oss med. Slik er vår fremtid. Mitt synspunkt er at menn lenge har vært kunstig verdifulle som partnere. Nå nærmer vi oss vår sanne verdi. Ser igrunn for meg at det kan gå like mye andre veien med flere unge kvinner som ser en mødregenerasjon med stadig flere enslige desillusjonerte eldre kvinner, savner kjernefamilien og tid til de viktige tingene, og som ser hvordan de som hevder å snakke på deres vegne og ‘kjempe’ for kvinner behandler kvinner som om de var mindre begavede. Jeg vil eksempelvis tro en del kvinner blir ganske opprørte når de finner ut at de ‘urettferdige’ og ‘problematiske’ lønnsforskjellene i hovedsak kommer av kvinners egne valg ikke slemme patriarkat eller lignende. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 (endret) Ser igrunn for meg at det kan gå like mye andre veien med flere unge kvinner som ser en mødregenerasjon med stadig flere enslige desillusjonerte eldre kvinner, savner kjernefamilien og tid til de viktige tingene, og som ser hvordan de som hevder å snakke på deres vegne og ‘kjempe’ for kvinner behandler kvinner som om de var mindre begavede. Bak mange enslige mødre, så er det en far som har forlatt familien. Mor vil i de fleste tilfeller prate dritt om denne mannen igjennom hele oppveksten. De vil ikke savne kjernefamilien, de vil frykte ekteskap. Jeg vil eksempelvis tro en del kvinner blir ganske opprørte når de finner ut at de ‘urettferdige’ og ‘problematiske’ lønnsforskjellene i hovedsak kommer av kvinners egne valg ikke slemme patriarkat eller lignende. Kanskje, men for øyeblikket så mener de fleste unge kvinner at lønnsforskjellene er på grunn av urretferdighet og ikke kvinners egne valg. Det kommer ikke til å forandre seg, så lenge norsk media og skole fortsetter som idag. Endret 13. juni 2018 av Camlon Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Hvorfor skal vi forsone oss med at det blir en kraftig økning av folk som bor alene og menn som faller fra samfunnet. Det er mye vi kan gjøre for å løse problemet. Har du noen forslag? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Bak enhver enslig mor, så er det en far som har forlatt familien. Mor kommer til å prate dritt om denne mannen igjennom hele oppveksten. Nå synes jeg du er for kategorisk og bastant. Det er slett ikke så ensidig. Noen enslige mødre er det fordi de har fryst mannen ut av familien. Noen er det fordi mannen har omkommet eller på andre måter blitt ute av stand til å ta vare på ungene. Noen enslige mødre er det fordi norske myndigheter ikke lar de leve sammen (avslag på familiegjenforening eller tvangsflytting i forbindelse med arbeidsledighet osv). Noen enslige mødre prater pent om faren til ungene også blant de der mannen har forlatt familien. Klart, i noen tilfeller er det som du beskriver, men å skrive "bak enhver enslig mor.." er for bastant. Det er rett og slett feil. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Nå synes jeg du er for kategorisk og bastant. Det er slett ikke så ensidig. Noen enslige mødre er det fordi de har fryst mannen ut av familien. Noen er det fordi mannen har omkommet eller på andre måter blitt ute av stand til å ta vare på ungene. Noen enslige mødre er det fordi norske myndigheter ikke lar de leve sammen (avslag på familiegjenforening eller tvangsflytting i forbindelse med arbeidsledighet osv). Noen enslige mødre prater pent om faren til ungene også blant de der mannen har forlatt familien. Klart, i noen tilfeller er det som du beskriver, men å skrive "bak enhver enslig mor.." er for bastant. Det er rett og slett feil. Du har rett, jeg utrykket meg for bastant. Jeg gjør en liten forandring til teksten. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Feminisme er hovedårsaken til at kvinner ender opp som barnløse. 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Det er egentlig bare noe vi må forsone oss med. Slik er vår fremtid. Mitt synspunkt er at menn lenge har vært kunstig verdifulle som partnere. Nå nærmer vi oss vår sanne verdi. Du er rimelig historieløs ikke sant? Hva jeg tenker når jeg hører ordet "Feminisme": Svindel. Løgn. Biologi fornektelse. Overtro. Evolusjons fornektelse. Historieforfalskning. Ran. Mordforsøk Makt Penger. Og alt dette fra dag en. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Trur du krangler med feil person. Jeg er enig i at Feminisme er en uting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå