HalvBon Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Jeg luret på om noen kan ha kjennskap til om det finnes noe epostprogram som lagrer mottatte mailer på ens egen harddisk slik som Outlook Express/Windows (Live) Mail gjorde? Føler meg litt hjelpeløs med dagens programmer som gjør frakoblet lesing omtrent umulig. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Mozilla Thunderbird og MS Outlook f.eks. Lenke til kommentar
HalvBon Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2018 Mozilla Thunderbird og MS Outlook f.eks. Ja, det trodde jeg også lenge, men da jeg slettet mailer fra server, var de borte fra Mozilla Thunderbird også. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Bruker du imap konto? I så fall virker det som at Thunderbird og andre e-mail programmer slette alle mailer, uansett om de er på mail serveren eller lokalt. Om imap konto When an email program uses the IMAP protocol, messages are stored both on the mail server and on the local device where the email program is running. Changes are synchronized between the client and the server. Therefore, if you access your account from more than one device, you see the same set of messages, message status and folder structure regardless of the device you are using (because all the email programs synchronize with the server). The main drawback of IMAP is that it tends to send and receive more traffic between the device and the mail server, so performance can be poor if your Internet connection is slow or costly if you are paying expensive rates for data use (for example, on a per-megabyte basis). Accounts that use the IMAP protocol may confuse people if they are not aware of the synchronization aspect. A person might think that deleting a message on one device only deleted the local copy, not realizing that the message is also deleted from the server and therefore from all other devices that access that account. A detailed discussion of configuring and using the IMAP can be found here. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Ja, det trodde jeg også lenge, men da jeg slettet mailer fra server, var de borte fra Mozilla Thunderbird også. Spørs jo på oppsettet. IMAP som er "dagens standard" gjør det, men hvis du setter opp som POP-mail blir mailen liggende lokalt. Men da blir den isteden slettet fra serveren hvis du ikke overstyrer dette i innstillingene i programmet. Lenke til kommentar
HalvBon Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2018 Spørs jo på oppsettet. IMAP som er "dagens standard" gjør det, men hvis du setter opp som POP-mail blir mailen liggende lokalt. Men da blir den isteden slettet fra serveren hvis du ikke overstyrer dette i innstillingene i programmet. Jaok. Jeg brukte "automatiske innstillinger", tror jeg, og da ble det vel IMAP slik du beskriver. Vet du om det kan gjøres endringer i ettertid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå