KnutIvars Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe meg kamera etter jul, og lurer på hva jeg skal kjøpe. Budsjett: under 5000 kr. Har sett litt på Olympus C-750, men synes det er litt mye støy på bildene... Noen som vet om dette kan bedres på noen måte? Har lyst på et 4 eller 5 MPix kamera med flest mulig manuelle instillinger og muligheter... da er vel C-750'en å foretrekke? ... Eller finnes det også noen andre alternativer som er spennende? Har sett en del i prisguiden, men er altid redd for å gjøre et teit kjøp. 10X zoomen på c-750 er jo ikke så dum heller.... noen meninger? ... samme hva.... Endret 15. desember 2003 av kiskogl Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Om du går for et brukt kamera i disse dager kan du gjøre gode kjøp. Veldig mange selger sine avanserte kompaktkamera for å gå over til dslr (som meg selv), så det er mange gode lite brukte kamera til salgs nå. Et kamera som er 5-6 mnd gammelt og pent brukt er jo som nytt da , da man har muligheten til å sende det inn til produsenten for remapping av brikke/lcd-skjerm for å fjerne døde pixler 1 år fra kjøpsdato i butikk. Andre feil som oppstår på kameraet har man uansett 3-5 års reklamasjonsrett på (feil som ikke skyldes feil bruk, skader som skyldes støt pga. fall osv). Selv solgte jeg mitt G3 med endel utstyr for 5.500,-. Nytt idag hadde det kostet rundt 10.000,- , så der fikk han seg et kamera som er som nytt, med et halvt år igjen på fabrikkgarantien og til nesten halv pris Husk at når man kjøper seg et nytt kamera, så er det nytt bare en liiiten stund, så er det akkurat like brukt som alle andre......prisen faller fryktelig fort Det er dyrt å være hekta på foto, men man har det jo fryktelig morsomt da Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 da man har muligheten til å sende det inn til produsenten for remapping av brikke/lcd-skjerm for å fjerne døde pixler 1 år fra kjøpsdato i butikk. Er nok 2 år på dette som på alt mulig annet. Reklamasjonsfristen er minimum to år, uansett. Lenke til kommentar
mesben Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det kommer jo selvfølgelig litt an på hva du ønsker av kameraet. Hvis det er bildekvaliteten som er avgjørende, så holder jeg nok en knapp på optikken til Canon... Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Sony CyberShot V1 passerer prisgrensen din med 500 kr, men skal være et veldig godt kamera med 5 MP og 4x zoom. Canon PowerShot G5 har jo også fått god kritikk, men den overstiger også prisgrensen din (med 900 kr). Utgåtte Canon PowerShot G3 ligger på ca. samme pris som CyberShot V1. Etter litt søking i prisguiden, har jeg sett at det ser ut som om når man passerer 5000 kr blir kameraene en god del mindre. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har selv kjøpt meg et Cannon A 80 og må si jeg er meget godt fornøyd , på analogsiden bruker jeg eos speilrefleks. Vil ikke kjøpe speilrefleks digitalt enda da det ikke er noen som takler støvproblemet på disse , ved skifte av linse blotter du brikken som fungerer som en støvsuger og dette støvet er så godt som umulig å fjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå