spansk123 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Jeg går vg2 nå, har hatt spansk 1 i vg1 og vg2 nå. Jeg skal av ulike årsaker ta spansk 3 i vg3, altså hoppe fra fullført nivå 1 til 3. Dette stresser meg ganske mye, og er livredd for at det kommer til å gå dårlig. Jeg har karakter 6 fra nivå 1 og er supermotivert for å lære mer. Kan noen hjelpe meg med noen tips på hva jeg bør øve på i sommer? Og noen som har hatt spansk 3 som kan si noe om nivået? Er også redd for å komme i en klasse med kjempeflinke elever, også kommer jeg som bare har tatt nivå 1 :-( Lenke til kommentar
InfectedExo Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Nå har jeg nok ikke mange tips, men et godt sted å starte for viderekommen spansk, er muligens duolingo.com Lykke til Lenke til kommentar
infinite7 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Jeg går vg2 nå, har hatt spansk 1 i vg1 og vg2 nå. Jeg skal av ulike årsaker ta spansk 3 i vg3, altså hoppe fra fullført nivå 1 til 3. Dette stresser meg ganske mye, og er livredd for at det kommer til å gå dårlig. Jeg har karakter 6 fra nivå 1 og er supermotivert for å lære mer. Kan noen hjelpe meg med noen tips på hva jeg bør øve på i sommer? Og noen som har hatt spansk 3 som kan si noe om nivået? Er også redd for å komme i en klasse med kjempeflinke elever, også kommer jeg som bare har tatt nivå 1 :-( Hei! Jeg har spansk nivå 3, og kom opp i muntlig eksamen i det. I nivå 3 får du 2 karakterer, en skriftlig og en muntlig. Til det skriftlige anbefaler jeg å lære deg grammatikk. Grammatikk er ganske viktig. Vi fikk skriftlig innleveringer hver uke, mens i timene hadde vi kun muntlig. Vi hadde mye diskusjoner, og fremføringer i timene, det er viktig å være aktiv, og delta i samtalen. Ellers vil jeg anbefale å lære deg nye ord og uttrykk. Lykke til! Lenke til kommentar
spansk123 Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 Hei! Jeg har spansk nivå 3, og kom opp i muntlig eksamen i det. I nivå 3 får du 2 karakterer, en skriftlig og en muntlig. Til det skriftlige anbefaler jeg å lære deg grammatikk. Grammatikk er ganske viktig. Vi fikk skriftlig innleveringer hver uke, mens i timene hadde vi kun muntlig. Vi hadde mye diskusjoner, og fremføringer i timene, det er viktig å være aktiv, og delta i samtalen. Ellers vil jeg anbefale å lære deg nye ord og uttrykk. Lykke til! Hei, og tusen takk for svar! Hvordan gikk eksamen for deg? Har hørt noe om ar de får innleveringer hver uke på min skole også, det er jo bra, da får man mye trening Enig i at grammatikk er viktig, men "hva slags" grammatikk tenker du at jeg bør lære meg før jeg begynner på nivå 3? På nivå 1 har vi lært infinitiv, presens perfektum, indefinido og imperfecto og to fremtidsformer. Disse har jeg relativt god kontroll på, og holder på egen hånd på å lære meg kondisjonalis, gerundium og en konjunktiv-form. Hvilke andre verbtider/annen grammatikk bør jeg lære meg? Og hvor vanskelig tenker du at spansk 3 vil være for meg som kun har fullført nivå 1? Bør jeg sette av hele ferien til jobbing, eller kan jeg ta det litt mer med ro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå