cenenzo Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2018 Det kommer veldig an på hvor du bor, men selv så anser jeg 15,40 og under som en "grei" pris for Blyfri 95. På de aller verste dagene har det vært nesten bortpå 17 kroner, og det er jo helt vilt. Er du heldig kan du komme deg ned på 14,"ettellerannet" også. Skjønner... Tror du det er mest gunstig å dra og fylle nå, eller rundt kl 03 i natt? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Mest sannsynlig det samme. Husk at du også ikke sparer noe særlig på slik engangsfylling. Det er over tid du sparer. Så hvis du klarer å finne en stasjon som koster 15,00 i dag, men koster 16,00 i morgen. Tanken din er kanskje på 60 liter. Du har altså spart 60 kroner. Ikke allverden Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Men som du sier, 60kr spart én gang i uken gjennom et helt år, blir fort en pen sum.. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2018 Mest sannsynlig det samme. Husk at du også ikke sparer noe særlig på slik engangsfylling. Det er over tid du sparer. Så hvis du klarer å finne en stasjon som koster 15,00 i dag, men koster 16,00 i morgen. Tanken din er kanskje på 60 liter. Du har altså spart 60 kroner. Ikke allverden Fikk vite at på Tiller er Uno X prisen til 14.35, men jeg bor nærmere Uno X på Moholt. Tror du prisen vil være det samme? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Vet du i det hele tatt forskjellen på gjennomsnitt, typetall og median? Om du tar ti mennesker der 9/10 tjener 350 000 kr i året mens den siste tjener 3 500 000 i året, blir gjennomsnittet 665 000 mens medianen gir et bedre bilde, nemlig 350 000 kr. Med andre ord er gjennomsnittslønnen i Norge kunstig høy, da den dras opp av de som tjener svært mye, mens de aller fleste arbeiderne i Norge tjener et godt stykke mindre. I USA koster en liter bensin ca. 5 kr/L, i Norge koster den ca. tre ganger mer, til tross for at lønnningene i USA er ganske like de i Norge, og i enkelte tilfeller høyere (spesielt etter skatt/avgifter/moms/NRK lisens/bompenger etc). Sammenligner man norske bensinpriser med andre oljeeksportører som Qatar, UAE, Saudi Arabia etc, så er det enda dyrere i Norge, selv etter kjøpekraft. Det sagt, så er det ikke nødvendigvis et fasitsvar på hva prisen skal være, men uten innblanding fra staten, så havner prisen omtrent på 4-5 kr/L. Det er slutt på at det er billigere enkelte dager i uken her jeg bor. Etter at CK slettet sin praksis har de andre stasjonkjedene fulgt etter. Kanskje dette endrer seg igjen. Dyrt er et begrep som 11 av 8 personer kaster ut daglig uten å ha som helst å sammenligne med. Kanskje det mest misbrukte ordet i det norske språket etter verst jeg har hørt. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Nettopp. Så over tid sparer man mye penger. Men etter at Circle K og de andre slo seg sammen for å gi "bedre priser jevnt over" (noe som virker som ren sprøyt etter hva jeg kan se), så er det vanskelig å time fyllingen. Men jeg opplever fortsatt at søndager har en av de bedre prisene. Også kan det virke som helt tilfeldige dager får gode priser. Så nå blir det til at jeg bare fyller når jeg ser prisen er god egentlig, og kjører ikke noen spesiell taktikk på det. Har ingen formening om hvor Tiller og Moholt ligger, så det må du nesten finne ut av selv Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2018 (endret) Nettopp. Så over tid sparer man mye penger. Men etter at Circle K og de andre slo seg sammen for å gi "bedre priser jevnt over" (noe som virker som ren sprøyt etter hva jeg kan se), så er det vanskelig å time fyllingen. Men jeg opplever fortsatt at søndager har en av de bedre prisene. Også kan det virke som helt tilfeldige dager får gode priser. Så nå blir det til at jeg bare fyller når jeg ser prisen er god egentlig, og kjører ikke noen spesiell taktikk på det. Har ingen formening om hvor Tiller og Moholt ligger, så det må du nesten finne ut av selv Prøver enda å finne ut om det er noe forskjell på å dra og fylle full tank nå eller i natt... Hjeeeelp Endret 10. juni 2018 av cenenzo Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Prisforskjellen kommer nok til å være minimal. Tror ikke det vil ha noe å si Er ingen som kan spå fremtiden for deg her. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 10. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2018 Prisforskjellen kommer nok til å være minimal. Tror ikke det vil ha noe å si Er ingen som kan spå fremtiden for deg her. Dro og fylte, prisen var på 14.36. Var det kanskje ok pris? Fylte for 700 kr. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Dro og fylte, prisen var på 14.36. Var det kanskje ok pris? Fylte for 700 kr.Helt grei pris det, anbefaler forresten å enten laste ned Waze eller bruke google maps og ofte sjekke om det er bomstasjoner når du skal lengre turer, det er fort 100kr å spare på å kjøre 10-15 min ekstra. Nå vet jeg ikke hvor i landet "hjem på ferie" er, men om du skal mot Østlandet er det ett sjakktrekk å ta Rv3, nå er vell det uansett naturlig da det går fortere også. Min erfaring er at drivstoff generelt fortsatt er billigst søndag kveld - mandag morgen, men husk at det er mye penger å spare på feks DNB Mastercard eller lignende (Trumf, Coop osv...) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Stasjoner på "landet" kan være billigere enn stasjonen som ligger på rekke på E6, da de selger mindre og "må ha" lokketilbud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå