Gå til innhold

Erfaringer med Clas Olsson's United DVD/DivX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som med det meste annet: Man for det man betaler for. :yes:

 

Skal man kun se på film på soverommet, kjøper man det billigste man kommer over. F.eks. 399,- på Prix :blush:

 

Er man litt mer interessert i bra bilde og lyd, kjøper man en noe dyrere spiller. Ta turen til nærmeste Hi-Fi Center butikk. Disse butikkene drives av entusiaster og hjelper deg mer enn gjerne til å finne det DU trenger og har råd til ;)

Lenke til kommentar

Var nok litt kjapp med å skamrose Philips DVD737 som jeg kjøpte... :mad:

 

Viser seg at den er veldig kresen på DivX/Xvid versjon...

 

De to første jeg prøvde var en ny Xvid, etterpå prøvde jeg en gammel DivX

 

Begge to funket supert ! Og ja jeg kunne justere til fullskjerm fra 640/480..

 

Men... så etter å ha brent Plextor'n min rødglødende med DivX og Xvid filmer,

begynte problemene.

 

Så å si alle spilte i 10 sec før det kom en "disk error" meldig og jeg var tilbake i menyen igjen...Vi snakker sikkert 20 filmer.... :wallbash:

 

Har nyeste firmware og ja ! den ble installert riktig...

 

Flere som har 737'en ? med samme problem ???

 

Har sendt to mail til Philips, men de trenger to arbeidsdager for å svare...

 

Jeg kommer tilbake med mer info når/hvis jeg får svar..

Endret av rog@njosh
Lenke til kommentar

Vel, Philips spilleren har ikke imponert meg hittil...

 

Av de 20 filmene jeg har prøvd, har den klart å kjøre to...

 

De andre går som smurt i 10 sec så får jeg disc error meldingen

 

Skal bytte den hvis ikke et mirakel skulle skje...

 

Betaler ikke 1 700,- for en så kresen spiller...

 

Har spurt før og prøver igjen : er det noen andre som har den og som får den til å funke skikkelig ??????

 

Er drittlei... :angry:

Lenke til kommentar

United 1951 skulle slettes ikke hatt kikkertsikte. Funker veldig bra så lenge man ikke peker på DVD spilleren. Det ryktes at IR lampa er for sterk. Noen har tapet over den og da kan man peke rett på spilleren.

 

Jeg er veldig fornøyd med den siden prisen da var helt utrolig.

Lenke til kommentar

Ja, det kan se ut som jeg bruker returretten...

 

Er det sånn at Kiss og Liteon spillerne kjører de fleste DivX versjonene

uten problemer ?

 

Kan jo hende at filmene mine er kodet i for gammel DivX versjon ?

 

Hvordan ser man versjonen på en videofil ?

 

Går det an å konvertere gammel til f.eks. 5.xx DivX ?

Lenke til kommentar
Ja, det kan se ut som jeg bruker returretten...

 

Er det sånn at Kiss og Liteon spillerne kjører de fleste DivX versjonene

uten problemer ?

 

Kan jo hende at filmene mine er kodet i for gammel DivX versjon ?

 

Hvordan ser man versjonen på en videofil ?

 

Går det an å konvertere gammel til f.eks. 5.xx DivX ?

har lest at enda ikke fins en divx spiller som tar alt men at liteon tok 95% + at det kommer stadig vekk oppdateringer.

Trokke gammel har noe si har lest at liteon sin støtter fra divx 3.0 og opp.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er United et samarbeid mellom Toshiba som står for lyden, og et annet selskap som produserer bilde-dingsene. Mener å huske at det er Panasonic, noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Kjøpte en United DVD-spiller for 2 år siden, den funker upåklagelig, er grusomt treg/dårlig menysystem på MP3-plater, tar alt av VCD/SVCD, fjernkontrollen er helt cappis, kort sagt er det noen haker, men ingen som jeg hefter meg ved.

Lenke til kommentar
Ja, det kan se ut som jeg bruker returretten...

 

Er det sånn at Kiss og Liteon spillerne kjører de fleste DivX versjonene

uten problemer ?

 

Kan jo hende at filmene mine er kodet i for gammel DivX versjon ?

 

Hvordan ser man versjonen på en videofil ?

 

Går det an å konvertere gammel til f.eks. 5.xx DivX ?

Her er de foreløpig erfaringene mine med phillips sin, har prøvd ca 10 filmer av ymse sort, de fleste brent på dvd (men fortsatt xvid), alle funket fint utenom 3 stk, en gaaaaamel gladiator rip, som ikke hadde lyd (tror det var ogg på den). Bruce almighty, fikk jeg ikke til å funke i det heel tatt. LXG, litt blåskjær rundt det hvite, og grønt på det svarte (alla nimo-feil), resten funka uten problemer, skal kjøre gjennom en god del i jula, gir tilbakemelding etter det.

 

AtW

Lenke til kommentar

jeg var i tyskland og kjøpte elta 8882. Etter FW update funker det aller meste. Divx 3.11 stopper opp i 2 sec når det er mye bevegelse i bildet. Ellers funker andre divx uten problem. Ac3 lyd går til en viss grad, merker at den sliter litt.... Xvid fungerer meget bra, men samme problem med ac3. Alt kommer i fullskjerm på tv`n. Subitles fungerer meget bra. Men viser ikke å,ø,æ osv

 

Synd at ikke 3,11 codec fungerer skikkelig....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har lyst til å slenge på etpar kommentarer her.

 

Først er det litt morsomt å se så mange være så opptatt av DivX, at DVD-kvaliteten kommer helt i bakgrunnen. Jeg har selv testet mange av spillerne omtalt i tråden her, og om jeg skal trekke fram den jeg IKKE anbefaler til mine venner, er det KISS-spilleren. Dette grunngir jeg med at den er håpløst dårlig på avspilling av DVD-plater. Spilleren har ingen resume-funksjon, den viser ikke hvilke språk en kan velge som undertekst, bortsett fra engelsk, tysk og et til. Alle andre språk kommer opp spm Unknown. Da må en enten prøve seg fram til en finner riktig tekst, eller gå til platens meny. Platens meny får en se ofte, da det ikke er resumefunksjon på spilleren, om du trykker stopp-knappen, starter platen helt fra begynnelsen igjen. Den "husker" ikke hvor den slapp. Da jeg lot den spille av Sone 1 DVDer, og konvertere disse til PAL, fikk jeg et bilde som nærmest "hoppet" bortover skjermen når f.eks kameraet sveiper over et landskap. Ikke mye flyt i bildet der nei....

Jeg klassifiserer denne spilleren som en brukbar(Den spiller ikke alt den lover...?) DivX-spiller, med DVD som en noe mangelfull ekstrafunksjon.

 

Philips spilleren som markedsføres av ElKjøp, er mye bedre hva DVD-avspilling angår, den kan bl.a "huske" hvor den slapp på inntil fem forskjellige plater.

Når det gjelder DivX fant jeg det vanskelig å si at den kommer opp mot KISS. Selve avspillingen var grei nok, men jeg mener at det var denne spilleren som ikke kunne finne alle filene, når jeg hadde flere filtyper på samme DVD. Dette er jeg litt usikker på, så ta det med en klype salt.

Imidlertid spilte den fint av alle mine testplater. Kan det komme av at platene er brent på lav hastighet, alle som en? Ikke glem at høy hastighet under brenningen, øker behovet for feilkorreksjoner under avspilling, og da kan elektronikken streike.

Jeg så noen som anbefalte Philips foran United. Vel, i mange tilfeller er dette sikkert ikke så dumt, men faktum med akkurat denne spilleren, er at den er produsert på samme fabrikk som United og Denver. Bare sjekk meny-oppsettet om dere tror jeg tuller.

 

Toshiba og Panasonic har overhodet ingenting med United (eller de andre spillerne fra samme fabrikk) å gjøre. Dette må bero på løse rykter.

 

LiteOn spilleren har jeg ikke testet personlig da jeg har høye krav til bildekvalitet, og det å kjøpe en DVD-spiller uten RGB utgang, er utenkelig for meg.

 

Til slutt kan jeg nevne at United-spilleren på Clas Ohlson og ELTA 8882, er samme spiller...... :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...