Gå til innhold

Med bobil til Lofoten.

Anbefalte innlegg

Familien på fire har leid bobil tre uker i sommer og har tenkt oss til Lofoten. Vi kjører fra Haugesund. Ifølge Googlemaps er det ca. 170 mil opp dit. Ser for meg i snitt 3 timers kjøring per dag (20 mil) – så bruker vi 8-9 dager opp og 8-9 ned. Dermed har vi ca. 3-5 dager der oppe.

Er det noen som kan gi noen tips i denne forbindelse? Bør vi bestille plass på campingplasser på forhånd eller satse på at noen steder alltid har plass? Hvis vi er trøtte av å kjøre for dagen, men ikke finner campingplass, hvordan er det å parkere bobilen utenom campingplasser eller egnede parkeringsplasser for bobiler for overnatting? Er det noe som frarådes?

Vi kjører hjemmefra 2. juli så vi vil være der midt i den travleste turistsesongen (vil jeg tro). Jeg vet det er ekstremt med turister der oppe på denne tiden. Vi har jo ikke låst programmet – så jeg lurer på om Lofoten i juli er noe som rett og slett frarådes pga. enormt med folk?

Å hoppe på Hurtigruten en del av reisen ser helt uaktuelt ut. Nesten alt er booket og prisene på det som er ledig er horrible!

Dette er første gang vi prøver bobil så generelle tips angående bobilferie tas imot med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...