pgdx Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Satt og laget et random quote script da jeg istedenfor å lese tilfeldige linjer i en fil, include tilfeldige tekstfiler i en mappe. Da strakk ikke min php-skills til. Noen som kan gi meg noen hint? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 se på glob funksjonen. den vil gi alle filer i en dir i en array. deretter er det bare å hente ut en tilfeldig linje fra denne arrayen og inkludere den Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Okey... Takk så langt... Men jeg har et problem, og det er at jeg er ganske ny i gamet. Det vil si at jeg ikke har brukt arrays før. Får jeg satt opp slik at alle får en unik array, som f.eks array [1], array [2], osv? Og deretter ta random på det? Jeg har lest side opp og side ned på php.net/array, men det er ikke lett å lære seg når jeg ikke har noe annet lesestoff... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) $FilListe=glob('*.txt'); $Text=file_get_contents(array_rand($FilListe, 1)); echo $Text; Jeg har ikke testet denne koden, men jeg gjetter på at den virker ' Edit: For å inkludere den $FilListe=glob('*.txt'); include(array_rand($FilListe, 1)); Endret 15. desember 2003 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Mye mulig jeg er helt på bærtur, men jeg fikk det ikke til... Som sagt så kan jeg meget lite php, men dette er hva jeg skrev: <html> <body> <?PHP $FilListe=glob('*.txt'); $Text=file_get_contents(array_rand($FilListe, 1)); echo $Text; $FilListe=glob('*.txt'); include(array_rand($FilListe, 1)); ?> </body> </html> Kan noen si meg hvor feilen ligger? Om evt. alt er feil? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 det var to forskjellige måter å gjøre det på hvis fila bare inneholder tekst, vil begge fungere, men velg bare den ene. hvis fila inneholder phpkode, så velg kun den andre. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Problemet er nok ikke bare det, men løsningen er dette: $liste=glob("*.txt"); $index = array_rand($liste); include($liste[$index]); Du mottar index fra array_rand, og ikke innholdet fra array. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Konge, FuLu... Den funket meget bra! Men tar det lang tid å velge fil for serveren min? Takk til Torbjørn og BlueEAGLE også. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Njei, ville ikke tro det skulle ta tid, kommer an på hvor mange *.txt filer du har i dirret ditt. Vil vel være omtrent like kjapt som å skrive include("fila.txt") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå