TorsteinHiA Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Jeg har støpt gulv fundament ute i betong. Jeg skal bygge bod oppå der og lurer på hvor lenge gulvet må herde før jeg kan feste vegger og bolter i betongen Takk for svar Lenke til kommentar
Khazaa Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Du ser på pakkene du har brukt, eller kontakter leverandøren om det er levert hjem til deg. Vi er ikke synske. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Det avhenger av veldig mange faktorer, og med så tørr luft som vi har nå kan det hende du bevisst bør bremse herdetiden for å unngå sprekker. 12timer - 14 dager? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Ett døgn per cm. Husk å vanne. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Komplett herding tar månedsvis på betong, særlig tykke flater. For de fleste er det bra nok etter 2-3 uker. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Det er helt avhengig av hva du skal feste i betongen. Hvis det er snakk om å feste bolter i en bunnsvill, så kan du trolig trygt gjøre det alt i morgen hvis du jobber forsiktig. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Hvis det er så forbasket mye sol hos deg som det er i sør-østnorge om dagen, så burde du vanne masse, legge over en tynn plast, og fortsette å holde den fuktig over et par uker, før du gjør noe som helst med det. Det tørker fortest ut i kantene også, og da blir den svakere. Du kan sikkert brette vekk plast, la det tørke litt, og begynne å skru fast sviller etter et par dager, men da bør du holde plasten der det er mulig, og fortsette å vanne uten å ødelegge treverket. Det er vel kanskje vanlig å bruke impregnért, jeg aner ikke, var ikke snekker. Så er det vel sikkert vanlig å legge noe asfaltpapp under svilla også. Da hindrer du jo tukttrekk fra treverk til betong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå