Gå til innhold

asus a7n8x ikke overklokkbar?

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Jeg har asus a7n8x (kjøpt for nøyaktig 1 måned siden), 2500+ barton,corsair 256mb ddr pc3200ll minne.

Jeg får ikke mhz over 166mhz opp til 200mhz.

Pcen går lynkjapt, men jeg vil likevel teste å overklokke, jeg kjøpte pc3200 minne for at jeg skulle ha mulighet til å overklokke hvis det ble nødvendig.

Og, onboard lydkortet gir ifra seg en slags lav suse/skurre lyd når det ikke skal komme noe lyd. Dette skjer hele tiden det er strøm i hk, enten jeg surfer på internett, hører på musikk eller spiller counter strike, jeg tror også det skjer mens pcen holder på å boote men det er lenge siden jeg har brukt pcen så det husker jeg ikke.

Jeg har ikke fått lyd ifra midi filer heller på det hovedkortet.

Så har jeg problem med grafikkortet, men det tar jeg i skjermkort delen av forumet.

Takker så mye for all hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har rev 1.04 av hovedkortet og bios 1004, se signaturen min.

Kjørte CPUen på 2300mhz/200*2fsb en periode men var ikke 100% stabil.

Fikk boota på 2500mhz en gang og, men restarta etter en liten periode i windows, så det gikk ikke helt bra. Tror det er hovedkortet som er stoppen.

HKet er ikke noe å klage på :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg har A7N8X Deluxe og har klokket min XP2400 til 2,2ghz (200mhz oc)

512 ddr 2700 ram.

Den kjører klokkefint uten å krasje.

Angående den suselyden i lydkortet så har eg samme problem, men har ikkje testa uten overklokking, har vurdert å skaffe meg ein nytt lydkort da eg ikkje synest det onboard er så masse å rope hurra for.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har samma HK, med samme lydproblem.. Virker som om musa faktisk har litt innvirkning på støyen, noe som merkes godt når en surfer med IE og ikke hører på musikk...

Nå skal jo dette onboard lydkortet fått gode skussmål, vel og merke så lenge du har rev 2.0. Jeg har rev 1.0.4 seff...

Lurte på om det er samme rev du har Pycnopodia?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...