Gå til innhold

Nå vil Ikea at du også skal montere sofaen din selv

Anbefalte innlegg

Har du en link?

Skal jeg linke til samtalen jeg hadde for flere år siden ansikt til ansikt med selgeren på møbelringen som sa jeg måtte sette sammen møblene selv??!! Hva faen er det du forventer av folk egentlig?!!

Inb4 Hekomo sier "Jeg forventer at folk tar hensyn til de ekstra kromosomene mine"

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser på dette som positivt. Ofte er det tungvint å frakte hele sofaer gjennom trapper, heiser og dører.

2-3 flatpakker er mye lettere å bære med seg.

Enig! Sofa er noe av det Værste å frakte rundt. Skrur det gledelig opp/fra hverandre ved transport!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jatakk til flatpakkede sofaer om de klarer å øke kvalitet & komfort og samtidig sørge for gode ettermarkedløsninger. Om det skulle bli lavere pris også så er jo det en kjempefin bonus. Det som blir kritisk her vil jo være om Ikea velger å ta ut alle besparingene kun i økt profitt eller om de velger å bruke noe av besparelsen på økt kvalitet på råvarene og kvalitetskontroll.

Dette har potensiale til å bli et flott eksempel på bærekraftig produktutvikling. Her får Ikea produkter som gjør at de får flere sofaer per container som reduserer co2 og nox under transport. Å kunne skifte ut sofatrekk, en slitt pute eller putetrekket med rødvinsflekk fremfor å måtte kjøpe en helt ny sofa er jo fantastisk.

Lei av sofaen men sofaen har fortsatt god komfort? Kjøp ettermarked sofatrekk i ny farge samt nye puter eller putetrekk.

Men vil de klare å levere økt kvalitet og økt komfort? Om de leverer også på de punktene så vil jo slike bærekraftige produkter gagne hele samfunnet og kunne bidra til å redusere bruk og kast mentalitet.

Tommel opp Ikea. Kommer dette i produksjon så ser jeg ikke bort ifra at min neste sofa kommer fra Ikea.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig! Sofa er noe av det Værste å frakte rundt. Skrur det gledelig opp/fra hverandre ved transport!

Med tanke på disse møblenes evne til å opprettholde kvaliteten etter å ha vært demontert og deretter remontert, så er jeg ikke like positiv til et slikt eksperiment.

På den andre siden ser jeg absolutt fordelen for en som leier, og derfor risikerer å stadig måtte flytte rundt omkring, så er det derimot veldig positivt.

Ser også muligheten for å ta med seg sofaen på en form for glamping om man skal være over en lengre periode på samme sted.

:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...