8DX8QO0Y Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 (endret) Har du en link?Skal jeg linke til samtalen jeg hadde for flere år siden ansikt til ansikt med selgeren på møbelringen som sa jeg måtte sette sammen møblene selv??!! Hva faen er det du forventer av folk egentlig?!! Inb4 Hekomo sier "Jeg forventer at folk tar hensyn til de ekstra kromosomene mine" Endret 8. juni 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Du skjønner at det er forskjell på et møbel som må monteres, og et møbel som er flatpakket, ikke sant? Et møbel som må monteres er ikke nødvendigvis flatpakket. 4 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Hvordan flatpakker man en sofa da? Syr putene på stedet også da kanskje? Lenke til kommentar
Paul Birgensen Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Ikea lager verdens jævligste sofaer 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Starter med flatpakkede sofaer. Nå vil Ikea at du også skal montere sofaen din selv Som med alt annet får man det man betaler for. Har du betalt for bare delene må du finne deg i å sette dem sammen selv. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Det må du ikke nødvendigvis finne deg i nei. Du kan bestille montering. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Og da må du betale for det. Du får det du betaler for. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Jeg ser på dette som positivt. Ofte er det tungvint å frakte hele sofaer gjennom trapper, heiser og dører. 2-3 flatpakker er mye lettere å bære med seg. Enig! Sofa er noe av det Værste å frakte rundt. Skrur det gledelig opp/fra hverandre ved transport! 2 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Jatakk til flatpakkede sofaer om de klarer å øke kvalitet & komfort og samtidig sørge for gode ettermarkedløsninger. Om det skulle bli lavere pris også så er jo det en kjempefin bonus. Det som blir kritisk her vil jo være om Ikea velger å ta ut alle besparingene kun i økt profitt eller om de velger å bruke noe av besparelsen på økt kvalitet på råvarene og kvalitetskontroll. Dette har potensiale til å bli et flott eksempel på bærekraftig produktutvikling. Her får Ikea produkter som gjør at de får flere sofaer per container som reduserer co2 og nox under transport. Å kunne skifte ut sofatrekk, en slitt pute eller putetrekket med rødvinsflekk fremfor å måtte kjøpe en helt ny sofa er jo fantastisk. Lei av sofaen men sofaen har fortsatt god komfort? Kjøp ettermarked sofatrekk i ny farge samt nye puter eller putetrekk. Men vil de klare å levere økt kvalitet og økt komfort? Om de leverer også på de punktene så vil jo slike bærekraftige produkter gagne hele samfunnet og kunne bidra til å redusere bruk og kast mentalitet. Tommel opp Ikea. Kommer dette i produksjon så ser jeg ikke bort ifra at min neste sofa kommer fra Ikea. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Hvordan flatpakker man en sofa da? Syr putene på stedet også da kanskje? Sånn, altså. https://img.gfx.no/2309/2309288/Ikea2.553x311.jpg Og putene kan altså vakuumpakkes og dermed ta betydelig mindre plass. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Enig! Sofa er noe av det Værste å frakte rundt. Skrur det gledelig opp/fra hverandre ved transport! Med tanke på disse møblenes evne til å opprettholde kvaliteten etter å ha vært demontert og deretter remontert, så er jeg ikke like positiv til et slikt eksperiment. På den andre siden ser jeg absolutt fordelen for en som leier, og derfor risikerer å stadig måtte flytte rundt omkring, så er det derimot veldig positivt. Ser også muligheten for å ta med seg sofaen på en form for glamping om man skal være over en lengre periode på samme sted. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå