Gå til innhold

optimalisering/rydding på pc

tvv

Anbefalte innlegg

Hei!

Det finnes jo et hav av gratisprogrammer for optimalisering av PC, men er det noen som vet om et slikt program som er brukbart av betal versjon - føler at alle disse gratisprogrammer har ett eller annet jeg ikke vil ha :-)

Tar i mot forslag til programmer som holder det de lover og som også koster penger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste av slik "optimalisering" handler vel om å reorganisere data på harddisken, slik at alle  delene av en fil ligger etter hverandre og ikke hulter til bulter. Hvis man bruker SSD istedenfor harddisk, så har dette ingen effekt.

Annen "optimalisering" er rydding i "registry", noe som det etter min mening heller ikke er noe poeng i.

Bruk heller penger på å putte inn mer memory i PC'en, dersom du har for lite i dag.

Lenke til kommentar

Ccleaner, ashampoo winoptimizer, spyboot S@D, superantispyware er vel de beste jeg vet om.

De to sistnevnte er jo anti-malware programmer. Ikke akkurat det jeg forbinder med "optimalisering".

De andre er heller ikke noe man har bruk for - det er i hvert fall ikke noe poeng i å betale for denslags.

(Tømme søppelkassen og slette temporærfiler klarer man jo fint uten å installere egne programmer for det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...