RQS392LC Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Løser du Plevris' fredagsnøtt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Genialt! Dette har vært savnet. Litt enkle oppgaver kanskje? Man trenger jo ikke engang gjøre kalkulasjoner. Lenke til kommentar
delxzen Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Beklager, helt utenfor tema. Men jeg kan ikke la være å kommentere rettskrivingen her. Oslomet er et egennavn, og skal ikke ha en stor "M" i seg. Oslomet må selv gjerne skrive eller utforme navnet sitt hvordan de vil, men for journalister og oss andre er det altså norsk rettskriving som gjelder. Stor forbokstav i starten av navnet! Lenke til kommentar
trikola Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Tror ikke norsk rettskriving har mye å si der. Dette er et varemerke på lik linje som "Th!nk" i sin tid. Lenke til kommentar
Socraton Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Tror ikke norsk rettskriving har mye å si der. Dette er et varemerke på lik linje som "Th!nk" i sin tid. Tja. Ikea ønsker også at vi skal skrive navnet deres med all caps - IKEA - siden det står mer ut i teksten og dermed er bedre reklame. Men det er jo feil. Likt som Oslomet, og som delxzen rett påpeker. Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Svaret på oppgaven er å fylle ut en RUH om dårlige miljøforhold på jobben, samt ringe vaktmesteren på bygget for å få skiftet ut lyset. Og hvem er det som plukker ut tilfeldige vernesko å ta på seg? Mine sko står i garderobeskapet mitt, ikke spredt rundt på gulvet som ett ekstremsosialistisk forskningingsprosjekt mot atferd for å se hvordan felleseie av vernesko fungerer. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 (endret) Tja. Ikea ønsker også at vi skal skrive navnet deres med all caps - IKEA - siden det står mer ut i teksten og dermed er bedre reklame. Men det er jo feil. Likt som Oslomet, og som delxzen rett påpeker. IKEA er et akronym og sikkert et varemerke det også - har ingenting med rettskriving å gjøre. Og dermed melder jeg meg ut av denne avsporingen. Sen redigering: bare lagt inn linken Endret 11. juni 2018 av trikola Lenke til kommentar
Knut B Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 I TU Bygg praktiserer vi norske rettskrivningsregler også på merkenavn, Iphone, Ikea, Bimsync, Building smart (ikke "buildingSMART"), og, ja, Oslomet, takk for påminnelsen! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 I TU Bygg praktiserer vi norske rettskrivningsregler også på merkenavn, Iphone, Ikea, Bimsync, Building smart (ikke "buildingSMART"), og, ja, Oslomet, takk for påminnelsen! "TU"? Her skal det vel stå "Tu" dersom dere skal være konsekvente ... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå