Dubious Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Alle selskaper prøver å lure seg unna ved å si garanti, og ikke reklamasjon Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2018 Fikk denne fra Elkjøp i dag etter at jeg hadde sendt dem en e-post hvor jeg henviste til sak 16/1130 i forbrukertvistutvalget: **** klippe, klippe **** Takk for din mail.Jeg har dobbelt sjekket garanti og reklmasjonstiden for hardisken du har kjøpt, og det stemmer at det er bare to års reklamasjon og garanti.Det er selvsagt beklagelig at du har blitt feilinformert av selger i butikk og av oss på kundesenteret på chat.Som et plaster på såret vil jeg gjerne tilby deg en verdikode på 300 kr som du kan bruke i alle våre fysiske butikker .For at vi skal kunne sende deg verdikoden trenger jeg at du velger en fire siffretkode, samt skriver om du ønsker koden tilsendt på mail eller epost.Ser fram mot å høre fra deg igjen, ha en fortsatt fin dag! Med vennlig hilsen Marte **** klippe, klippe **** Jeg vil nå sende inn saken til forbrukerrådet. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Alle selskaper prøver å lure seg unna ved å si garanti, og ikke reklamasjon Ikke i min erfaring. Jeg har mange ganger gått forbi elkjøp og direkte til Samsung/Sony/Philips/etc, og aldri blitt motarbeidet på reklamasjon. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Fikk denne fra Elkjøp i dag etter at jeg hadde sendt dem en e-post hvor jeg henviste til sak 16/1130 i forbrukertvistutvalget: **** klippe, klippe **** Takk for din mail. Jeg har dobbelt sjekket garanti og reklmasjonstiden for hardisken du har kjøpt, og det stemmer at det er bare to års reklamasjon og garanti. Det er selvsagt beklagelig at du har blitt feilinformert av selger i butikk og av oss på kundesenteret på chat. Som et plaster på såret vil jeg gjerne tilby deg en verdikode på 300 kr som du kan bruke i alle våre fysiske butikker .For at vi skal kunne sende deg verdikoden trenger jeg at du velger en fire siffretkode, samt skriver om du ønsker koden tilsendt på mail eller epost. Ser fram mot å høre fra deg igjen, ha en fortsatt fin dag! Med vennlig hilsen Marte **** klippe, klippe **** Jeg vil nå sende inn saken til forbrukerrådet. At de påstår en harddisk ikke er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år er jo sprøyt. Og det er forbrukerrådet enig i: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=378625&p=3705539 https://www.dinside.no/okonomi/2-eller-5-ar-se-produktenes-frister/62507871 Hvite- og brunevarer: 5-års reklamasjonDet klare utgangspunktet er at du har fem års reklamasjonsrett på disse produktene: TVer & DVD-spillere datamaskiner, samt spillkonsoller som X-Box & PS2 recievere/forsterkere kameraer kjøleskap/frysere vaske/oppvask maskiner & tørketromler Forbrukertvistutvalget (= FTU)har i flere vedtak sagt at det ikke er noen prinsipiell forskjell på bærbare og stasjonære produkter. I utgangspunktet er det derfor også 5-års reklamasjonsfrist på.. ..bærbare datamaskiner, MP3 og minidisc-spillere. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Og dere tror hvis ikke elkjøp tar tapet så tar forbrukerådet tapet? Er jo bare å ta de med forbrukerrådet de vil ikke gjøre noe med saken. Ganske lattelig. Særlig når man burde forvente mere av produkter i dag. Dårlig for miljøet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Og dere tror hvis ikke elkjøp tar tapet så tar forbrukerådet tapet? Er jo bare å ta de med forbrukerrådet de vil ikke gjøre noe med saken. Ganske lattelig. Særlig når man burde forvente mere av produkter i dag. Dårlig for miljøet. Hæ? Hva mener du med at forbrukerrådet skal ta tapet? Og hvem er det du mener ikke vil gjøre noe med saken? Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Og dere tror hvis ikke elkjøp tar tapet så tar forbrukerådet tapet? Er jo bare å ta de med forbrukerrådet de vil ikke gjøre noe med saken. Hva i alle dager snakker du om? Forbrukerrådet gir ingen penger. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Og dere tror hvis ikke elkjøp tar tapet så tar forbrukerådet tapet? Er jo bare å ta de med forbrukerrådet de vil ikke gjøre noe med saken. Ganske lattelig. Særlig når man burde forvente mere av produkter i dag. Dårlig for miljøet. Forbrukerrådet fungerer som megler. Om ikke de får fram en enighet kan du ta saken videre til forbrukerklageorganet som er en forenklet domstol. Kort sagt: Du må via forbrukerrådet for megling og deretter, hvis du ikke vinner frem, kan du få saken avgjort i forbrukerklageorganet. Om det du sier stemmer så vil Elkjøp bli dømt til å betale deg/omlevere etc. Elkjøp vil nok uansett rette seg ganske fort om du bare viser en eller annen dom fra forbrukertvistutvalget eller, som det heter nå, forbrukerklageorganet som viser en tilsvarende sak. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2018 For å presisere: Elkjøp fortale meg at det er fem år på harddisker, men kun to år for bærbare harddisker. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 For å presisere: Elkjøp fortale meg at det er fem år på harddisker, men kun to år for bærbare harddisker. På hvilken bakgrunn? Bærbare PCer inneholder harddisk, og disse er det 5 år på. Også før SSD kom (hvis dette er en HDD). Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 27. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2018 De begrunnet det ikke. Bare fortalte meg at sånn var reglene. Men jeg tar saken videre, så får vi se hva det ender med 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå