Gå til innhold

Garanti på harddisk tatt ut fra ekstern kasse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk denne fra Elkjøp i dag etter at jeg hadde sendt dem en e-post hvor jeg henviste til sak 16/1130 i forbrukertvistutvalget:

**** klippe, klippe ****

Takk for din mail.

Jeg har dobbelt sjekket garanti og reklmasjonstiden for hardisken du har kjøpt, og det stemmer at det er bare to års reklamasjon og garanti.

Det er selvsagt beklagelig at du har blitt feilinformert av selger i butikk og av oss på kundesenteret på chat.

Som et plaster på såret vil jeg gjerne tilby deg en verdikode på 300 kr som du kan bruke i alle våre fysiske butikker .For at vi skal kunne sende deg verdikoden trenger jeg at du velger en fire siffretkode, samt skriver om du ønsker koden tilsendt på mail eller epost.

Ser fram mot å høre fra deg igjen, ha en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen

Marte

**** klippe, klippe ****

Jeg vil nå sende inn saken til forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Fikk denne fra Elkjøp i dag etter at jeg hadde sendt dem en e-post hvor jeg henviste til sak 16/1130 i forbrukertvistutvalget:

**** klippe, klippe ****

Takk for din mail.

Jeg har dobbelt sjekket garanti og reklmasjonstiden for hardisken du har kjøpt, og det stemmer at det er bare to års reklamasjon og garanti.

Det er selvsagt beklagelig at du har blitt feilinformert av selger i butikk og av oss på kundesenteret på chat.

Som et plaster på såret vil jeg gjerne tilby deg en verdikode på 300 kr som du kan bruke i alle våre fysiske butikker .For at vi skal kunne sende deg verdikoden trenger jeg at du velger en fire siffretkode, samt skriver om du ønsker koden tilsendt på mail eller epost.

Ser fram mot å høre fra deg igjen, ha en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen

Marte

**** klippe, klippe ****

Jeg vil nå sende inn saken til forbrukerrådet.

At de påstår en harddisk ikke er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år er jo sprøyt. Og det er forbrukerrådet enig i:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=378625&p=3705539

https://www.dinside.no/okonomi/2-eller-5-ar-se-produktenes-frister/62507871

Hvite- og brunevarer: 5-års reklamasjon

Det klare utgangspunktet er at du har fem års reklamasjonsrett på disse produktene:

• TVer & DVD-spillere
  • datamaskiner, samt spillkonsoller som X-Box & PS2
  • recievere/forsterkere
  • kameraer
  • kjøleskap/frysere
  • vaske/oppvask maskiner & tørketromler

Forbrukertvistutvalget (= FTU)har i flere vedtak sagt at det ikke er noen prinsipiell forskjell på bærbare og stasjonære produkter. I utgangspunktet er det derfor også 5-års reklamasjonsfrist på..

• ..bærbare datamaskiner, MP3 og minidisc-spillere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og dere tror hvis ikke elkjøp tar tapet så tar forbrukerådet tapet? Er jo bare å ta de med forbrukerrådet de vil ikke gjøre noe med saken.

Ganske lattelig. Særlig når man burde forvente mere av produkter i dag. Dårlig for miljøet.

Hæ? Hva mener du med at forbrukerrådet skal ta tapet? Og hvem er det du mener ikke vil gjøre noe med saken?
Lenke til kommentar

Og dere tror hvis ikke elkjøp tar tapet så tar forbrukerådet tapet? Er jo bare å ta de med forbrukerrådet de vil ikke gjøre noe med saken.

Ganske lattelig. Særlig når man burde forvente mere av produkter i dag. Dårlig for miljøet.

Forbrukerrådet fungerer som megler. Om ikke de får fram en enighet kan du ta saken videre til forbrukerklageorganet som er en forenklet domstol. Kort sagt: Du må via forbrukerrådet for megling og deretter, hvis du ikke vinner frem, kan du få saken avgjort i forbrukerklageorganet. Om det du sier stemmer så vil Elkjøp bli dømt til å betale deg/omlevere etc.

Elkjøp vil nok uansett rette seg ganske fort om du bare viser en eller annen dom fra forbrukertvistutvalget eller, som det heter nå, forbrukerklageorganet som viser en tilsvarende sak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...